مسجدجامعی: اختلاف قانونگذار و دستگاه نظارتی اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان را با ابهام روبه‌رو کرده است

انتخاب سرپرست برای شهرداری، تزلزلی ایجاد می‌کند که به نفع شهر نیست

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران درباره ماندن افشانی در شهرداری تهران و انتخاب نکردن سرپرست از سوی شورای شهر توضیحاتی را ارائه داد.

کد مطلب: ۸۷۱۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مسجدجامعی: اختلاف قانونگذار و دستگاه نظارتی اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان را با ابهام روبه‌رو کرده است

احمد مسجدجامعی در پاسخ به این سوال که چرا طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان، شهردار تهران نرفته است و شورای شهر برای شهرداری سرپرستی تعیین نکرده است، به پانا گفت: ناظر بر قوانین دستگاه قضایی است و زمانی که دستگاه قضایی به دستگاه قانون‌گذار برای پایان کار مشمولان این قانون چیزی را اعلام کرده است ما نمی توانیم کاری کنیم .همچنین وزارت کشور نیز تاکنون نظر رسمی خود را اعلام نکرده است که امروز آخرین روز کاری شهردار تهران است یا خیر.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه روند انتخاب استاندار با انتخاب شهردار متفاوت است، گفت: در روند انتخاب استاندار دست وزیر کشور باز است اما در روند تاییدشهردار محدودیت بیشتری وجود دارد به‌خصوص اینکه شهردار را شورای شهر تهران انتخاب شده است و نمی‌توان در چنین اوضاعی که تاکنون پیش نیامده شهردار را برکنار کرد.

وی در پاسخ به اینکه طبق قانون اگر شهردار محل کار خود را ترک نکند، خود او و کسانی که پایان کارش را اعلام نکردند مجرم محسوب می‌شوند و آیا شورای شهر در مظان اتهام قرار دارد یا خیر؟ گفت: مدعی‌العموم دستگاه قضایی است و دستگاه قضایی زمانی را غیر از زمان قانونگذار اعلام کرده است. بنابراین کسی که باید این حکم را پیگیری کند زمان دیگری را اعلام کرده است و این اختلاف بین دستگاه قانونگذار و نظارت وجود دارد و متاسفانه خودشان نتوانستند مساله را حل کنند.

مسجدجامعی درباره انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران گفت: انتخاب سرپرست برای شهرداری، تزلزلی ایجاد می‌کند که به نفع شهر نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار