کسب عناوین برتر استان توسط مدارس سمیرم

سمیرم، اصفهان (پانا) - طرح خود اتکایی مدارس شبانه روزی در سمیرم برای نخستین بار سال گذشته در مدرسه شبانه روزی شهدای وردشت سمیرم اجرا و فعالیت خود را آغاز کرد و در سال جاری موفق به کسب عنوان نخست استان اصفهان شد.

کد مطلب: ۸۷۱۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
کسب عناوین برتر استان توسط مدارس سمیرم

طرح های خود اتکایی مدارس شبانه روزی با هدف آموزش اقتصاد مقاومتی، شناسایی و پرورش استعداد های نهفته دانش آموزان در مدارسشهرستان سمیرم اجرا شده است.

این طرح کشوری در سال گذشته در مدارس شبانه روزی سطح شهرستان سمیرم با همت اداره آموزش و پرورش سمیرم اجرا و در سال جاری با جدیت دنبال شده است.

سال گذشته مدارسی همچون شهدای وردشت، فاطمه زهرا(س) کمه، هجرت پادنا، شیخ بهایی سمیرم و … در این طرح شرکت و اقدامات لازم در زمینه های گوناگون را انجام دادند.

دبیرستان شبانه روزی شهدای وردشت سمیرم، در سال گذشته اقداماتی برای اجرای طرح‌های خوداتکایی صورت داده که پرورش قارچ و کاشت بوته های گل محمدی از طرح‌های این مدرسه است.

مدرسه دخترانه شهدای وردشت سمیرم با بیش از یکصد دانش آموز و با بیش از ۱۰۰میلیون ریال در سال گذشته هزینه یک سالن تولید و پروش قارچ با قابلیت برداشت سالانه بیش از ۲۰۰میلیون ریال قارچ راه اندازی کرد که همین امر موجب کسب بالاترین امتیاز طرح خود اتکایی در استان اصفهان شد.

قمر نادری مدیر مدرسه شهدای وردشت سمیرم در رابطه با طرح خود اتکایی گفت: این طرح کشوری بوده و همه ساله در مدارس شبانه روزی به اجرا در می آید و امسال نیز در مدرسه شهدای وردشت به صورت جامع تر اجرایی شده است.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به فعالیت های مدارس شبانه روزی سطح شهرستان سمیرم گفت: خوشبختانه مدارس شهرستان سمیرم در این طرح با توجه به فعالیت چشمگیر و بسیار خوبی که از خود به نمایش گذاشته اند موفق به کسب عناوین برتر در استان گردیدند.

محمد نادری در همین رابطه خاطر نشان کرد: تمامی مدارس شبانه روزی شهرستان سمیرم در حال اجرای طرح خود اتکایی می‌باشند که سه مدرسه شهدای وردشت سمیرم با دو پروژه "کشت قارچ" و "کشت گل محمدی" با کسب ۱۲۵امتیاز مقام نخست استانی را کسب و مدرسه حضرت فاطمه زهرا (س) شهر کمه سمیرم با کسب ۱۰۷امتیاز به صورت مشترک با یکی از مدارس شهر چادگان مقام دوم را کسب و مدرسه هجرت پادنا با کسب ۱۰۶امتیاز موفق به کسب مقام سوم استانی شده اند.

نادری تصریح کرد: مدارس استاد شهریار منطقه وردشت و مدرسه مولوی منطقه پادنا و مدسه شیخ بهایی سمیرم در مبحث کشت سیر در حال فعالیت می‌باشند.

اسماعیل رشیدی، مسئول اجرای طرح خود اتکایی مدرسه وردشت اظهار کرد: با توجه به قابلیت‌های فراوان دانش آموزان و مدارس شبانه روزی مصمم شدیم تا با اجرای طرح‌های خوداتکایی در این مدرسه، الگویی مناسب برای سایر مدارس شبانه روزی شهرستان و حتی استان باشیم.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای اجرای این طرح افزود: چیزی بالغ بر ۱۰۰میلیون ریال هزینه فضاسازی اولیه و آماده سازی محیط این سالن شده است.

مسئول اجرایی طرح خود اتکایی مدرسه شهدای وردشت سمیرم در همین رابطه تصریح کرد: ۱۰میلیون ریال هزینه کمپوست ریزی در سال جاری شده که برآورد درآمد زایی آن بالغ بر ۱۷میلیون ریال در ۶۰روز می‌باشد.

رشیدی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به رویکرد اقتصادی و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در مدرسه ما برای کاهش هزینه های اجرایی این طرح استفاده از شوفاژ و موتور خانه مدرسه را برای تامین سیستم گرمایشی مورد نیاز در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی با اشاره به طرح خوداتکایی کاشت گل محمدی این مدرسه گفت: طرح پرورش گل بو(محمدی) که امسال نیز همچون سال گذشته در این مدرسه اجرایی می شود در زمینی به وسعت ۳۰۰متر در کنار مدرسه اجرا و در آن بیش از ۳۰۰اصله بوته کاشته شده است.

مسئول طرح خود اتکایی مدرسه وردشت: میزان برداشت دوره‌ای سالانه از این طرح را حدود ۱۵۰کیلوگرم گل محمدی دانست و تصریح کرد: در سال اول برداشت گل از این محل تمامی هزینه های پرداختی را بازگردانده و در سال آینده امید به افزایش برداشت گل محمدی داریم تا بخشی از هزینه های مدرسه را از این طریق تامین کنیم.

رشیدی با اشاره به ساخت و راه اندازی نانوایی در این مدرسه گفت: در سال گذشته با ساخت نانوایی مدرسه با کمترین هزینه ممکن توانستیم بالغ بر ۲میلیون تومان درآمد زایی برای مدرسه داشته باشیم که متاسفانه به علت عدم توایی در تامین آرد در سال جاری این نانوایی نتوانست فعالیت خود را به خوبی انجام دهد.

رشیدی با اشاره به پیگیری و ارسال درخواست به بخشدار منطقه وردشت جهت تخصیص سهمیه آرد گفت: در سال جاری نامه ای با مزمون نیاز روزانه نان مدرسه جهت تخصیص سهمیه آرد و تامین آن برای تپخ نان شده ایم که هنوز موفق به دریافت آرد نشده و قیمت آرد آزاد و بالا بوده و همچنین تهیه آن نیز دشوار است.

محمد فخری زاده بخشدار منطقه وردشت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این رابطه متذکر شد: در کارگروه آرد و نان شهرستان این موضوع را مطرح کرده ایم و برنامه هایی برای تامین و تخصیص آرد این مدرسه مورد بررسی قرار داده ایم که به زودی آن ها را نهایی خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار