معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مركزی خبر داد:

كسب مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات توسط دانش آموزان استان مرکزی

خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مركزی از كسب مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات توسط دانش آموزان این استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد

حسن سروش در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در این خصوص اظهار کرد: دانش آموزان پژوهشسرای دانش آموزی شهید اسدی ساوه با درخشش در مسابقات جهانی اختراعات، موفق به کسب مدال طلا شدند.

وی افزود: مسابقات جهانی اختراعات در کشور رومانی به مدت ۳روز و از ۱۴ تا ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور بالغ بر 800 مخترع از سراسر جهان برگزار شد که در این دوره از مسابقات دانش آموزان پژوهشسرای شهید اسدی ساوه موفق شدند افتخاری دیگر را برای جمهوری اسلامی ایران و استان مرکزی در دنیا رقم بزنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مركزی با اشاره به اینکه مسابقات جهانی اختراعات صحنه ای دیگر برای بروز استعدادهای دانش آموزان ایرانی است، اظهار کرد: شناسایی استعداد دانش آموزان و برنامه ریزی برای شکوفایی این استعدادها از مهمترین عوامل پیشرفت کشور در عرصه های مختلف و عدم وابستگی به دیگر کشورها است.

سروش خاطرنشان ساخت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان مملکت نقش اساسی را در خودکفایی و استقلال، همچنین رشد و توسعه همه جانبه ایران اسلامی عهده دار هستند.

وی ادامه داد: دانش آموزان پژوهشسرای شهید اسدی ساوه نیز با ارائه داروی جدید بیماری دیابت با تركیبات كاملا گیاهی در بخش پزشكی مسابقات جهانی اختراعات،گردن آویز طلای این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.

این مقام مسئول با اشاره به فواید این دارو برای بیماران مبتلا به دیابت، تاکید کرد: این دارو با تركیباتی كه دارد برای درمان دیابت وابسته به انسولین و كاهش استرس ها، همچنین ناراحتی های عصبی ناشی از دیابت بسیار موثر است.

سروش تصریح کرد: مهران خاكپور ، مینا محمدی و میلاد ویسمه سه دانش آموزی بودند که به طور مشترک موفق به اختراع این دارو و اختصاص مدال طلای مسابقات جهانی EUROINVENT2013 به تیم دانش آموزی شهرستان ساوه شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مركزی در پایان یادآور شد: استفاده از این دارو در کنترل قند خون، درمان امراض چشم، درمان آسیب های ناشی از پیری،اثرات انتی اكسیدان ضد التهابی،گشایش ذهن ،افزایش قدرت جسمانی و...موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار