میرزاده، نماینده مجلس تاکید کرد: از بین رفتن فضای خشک دروس از مزایای تدریس همراه با پخش فیلم آموزشی در مدارس

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس معتقد است که یکی از مزایای تدریس همراه با پخش فیلم آموزشی در مدارس از بین رفتن جو خشک دروس و کتب درسی است.

کد مطلب: ۸۷۱۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
میرزاده، نماینده مجلس تاکید کرد: از بین رفتن فضای خشک دروس از مزایای تدریس همراه با پخش فیلم آموزشی در مدارس

حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص پیشنهاد اختصاص دو ساعت از ساعات آموزشی در مدارس به پخش و مشاهده فیلم گفت : یکی از روش هایی آموزش و پرورش می تواند برای تفهیم بهتر دروس در کلاس های درس برای دانش آموزان استفاده کند، شیوه استفاده از فیلم های آموزشی است که می تواند جو خشک دروس را از بین ببرد.

حجم بالای کتب درسی برای معلمان تبدیل به مشکل شده است

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از انتقاد هایی که به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در وزارت آموزش و پرورش وارد است، حجم بالای کتاب های درسی است که با توجه به ساعات تعریف شده آموزشی، امکات تدریس تمام کتاب برای معلم مقدور نیست و با توجه به حجم بالای تعطیلات در کشور، می توان از شیوه های جایگزین از جمله استفاده از فناوری های تصویری و صوتی استفاده کرد.

پخش فیلم در مدارس نیاز به کار شناسی شده دارد

وی ادامه داد: برای اینکه در مدارس از فیلم های آموزشی و فیلم های متناسب با فضای آموزشی در مدارس استفاده کنیم، باید یک ساز و کار معین و کارکارشناسی شده وجود داشته باشد وصرف اینکه تنها 2 ساعت از زمان آموزشی در یک هفته به این موضوع اختصاص پیدا کند، موضوعیت ندارد، البته این پیشنهاد، برای بهتر شدن فضای مدرسه و فضای تدریس مناسب است ولی نیاز به کار کارشناسی شده دارد.

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: برای پخش فیلم در مدارس باید در وهله اول زمان آن مشخص شده و مدت پخش فیلم نیز تعیین شود و مهم ترین اقدامی که باید آموزش و پرورش در خصوص پخش فیلم در مدارس انجام دهد، محتوای مناسب را برای آن بیاندیشد تا بتوان از این پیشنهاد به بهترین وجه ممکن برای ارتقای سطح آموزشی استفاده کرد.

سازوکار پخش فیلم در مدارس تهیه و بعد از تصویب عملیاتی شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همانگونه که مراجع نظارتی بر محتوا و شیوه تدریس کتب در در مدارس نظارت دارند، باید بر محتوا و زمان پخش فیلم های آموزشی و غیر آموزشی در مدارس نظارت صورت دهند و آموزش و پرورش وظیفه دارد، سازوکار اجرایی شدن این پیشنهاد و نظارت بر آن را تهیه و عملیاتی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار