در سال‌جاری:

طرح «نماد» در همه مدارس ناحیه یک آموزش و پرورش زنجان اجرا می‌شود

زنجان(پانا)-معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در سال‌جاری طرح «نماد» در همه مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۰۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح «نماد» در همه مدارس ناحیه یک آموزش و پرورش زنجان اجرا می‌شود

ذبیح‌الله تاراسی امروز در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: آموزش و پرورش با همکاری دستگاه‌های مختلف اقدام به برگزاری دوره‌های پیشگیری و غربالگری ویژه دانش‌آموزان می‌کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اجرای طرح نماد در مدارس استان زنجان عنوان کرد: این طرح در سال‌جاری در همه مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نماد با همکاری چندین دستگاه و اداره فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این طرح آموزش‌های لازم به اولیا و کارکنان ارائه می‌شود تا در صورت مشاهده اختلال‌های اجتماعی در دانش‌آموزان آنان را برای طی مراحل درمان به دستگاه‌های مربوطه چون بهزیستی، نیروی انتظامی و ... ارجاع داده شوند.

تاراسی با اشاره به اینکه «نماد»، عنوان اختصاری طرحی با نام «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان » است، افزود: این طرح از سال 1394 در مدارس استان اجرایی می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اهداف اجرای «نماد» در مدارس استان زنجان عنوان کرد: این طرح با رویکرد همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به‌موقع و مؤثر در آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، طراحی و آغاز شد.

وی با بیان در این طرح دو بُعد مهم «تقویت عوامل محافظت کننده» و «کاهش عوامل مخاطره آمیز» توجه شده است، اضافه کرد: غربالگری، مداخله مختصر، درمان، ارجاع، حمایت‌های روانی، آموزشی، مددکاری اجتماعی و ... زمینه‌های گوناگون اجرای این طرح است.

تاراسی با بیان اینکه طرح نماد شامل آموزش‌های رشد مدار شامل آموزش و توانمندسازی معلمان و والدین است، افزود: تولید برنامه درسی پیشگیری مربوط به هر دوره تحصیلی و منابع کمک آموزشی آن نیز در اجرای این طرح مورد توجه قرار دارد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه مداخلات وضعی و روانی ـ اجتماعی شامل اقدامات مداخله‌ای برای کاهش عوامل مخاطره‌آمیز است، ادامه داد: برگزاری جلسات و دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها، ارائه خدمات و حمایت‌های روانی ـ اجتماعی، ارائه خدمات مددکاری به خانواده‌ها، مشاوره‌های خانوادگی و فردی از جمله اقدامات این طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار