دهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب در مدارس ابتدایی شهر کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در این آیین که با حضور مسئولان وجمعی از مدیران دستگاههای مختلف استان، در دبستان شاهد محمد زنگنه بصورت نمادین برگزار شد ضمن به صدا در آوردن زنگ واژه آب، از آب به عنوان اصلی ترین عنصر زندگی و مایه حیات یاد کرد که همه ما موظفیم در استفاده درست از این گوهر گران‌بها نهایت تلاش خویش را بکار گیریم و این میراث با ارزش را به فرزندان‌مان و آیندگان هدیه دهیم.

کد مطلب: ۸۷۰۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
دهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب در مدارس ابتدایی شهر کرمانشاه برگزار شد

مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه زندگی بدون واژه آب معنا ندارد افزود: امروزه با توجه به خشکسالی‌های اخیر و قرار گرفتن موقیعت جغرافیایی کشوردر منطقه خشک ، ضروری است که همه ما در استفاده از این گوهر گرانقدر تجدید نظر کنیم و از اسراف و هدر رفت آب پرهیز نماییم.

وی اهمیت آب را از منابع زیرزمینی کمتر ندانست و خاطر نشان کرد که بدون نفت و گاز و ... می توان زندگی کرد اما بدون آب این امکان وجود ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در بخش دیگر به کلام خداوند در قرآن کریم اشاره کردکه « هر چیز زنده‌ای را از آب خلق کردیم» وی تصریح کرد: سالانه بیماری‌های واگیر از راه کمبود آب و نبود آب بهداشتی باعث مرگ و میر در سراسر جهان می شود، وی به آمارهای بانک جهانی در این خصوص اشارکرد که ۸۸درصد از تمام بیماری امراض واگیر از راه آب توسط آب آشامیدنی ناسالم، نبود بهداشت و بهداشت نامناسب بوجود می آید.

این مقام مسئول با قدردانی از زحمت کشان اداره آب و فاضلاب استان در فرهنگ سازی استفاده بهینه از آب قدردانی کرد و برگزاری چنین جشنواره‌هایی را در آموزش مصرف بهینه آب بسیار مفید دانست.

در ادامه فرماندار شهر کرمانشاه نیز به اهمیت وجود آب در زندگی اشاره کرد و با زبانی ساده از اهمیت این موضوع برای دانش آموزان سخن گفت، وی استفاده از زیرساخت‌ها، و بهینه کردن مصرف آب کشاورزی و جدا کردن آب آشامیدنی و غبر آشامیدنی در استفاده از صنعت و کشاورزی را یک راهکار مهم دانست

سپس رییس اداره آب و فاضلاب استان نیز به راهکارهایی مؤثر در استفاده درست و معقول از آب پرداخت و در این زمینه پبشنهاداتی را ارائه داد.

شرکت کننگان در این مراسم از نمایشگاه واژه آب بازدید بعمل آوردند و در کارگاه آموزشی که در این خصوص با حضور آموزگاران و دانش آموزان برگزار شده بود شرکت کردند

لازم به ذکر است هدف چنین جشنواره‌هایی آموزش مدیریت مصرف آب و روش‌های بهینه مصرف و نیز افزایش شناخت دانش آموزان از وضعیت منابع آب کشور است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار