یک کشته و چهار مصدوم بر اثر انتشار گاز مونوکسیدکربن در اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) -انتشار گاز مونوکسید کربن در یک منزل مسکونی واقع در روستای «حسین آباد» از توابع شهرستاناسلامشهر یک کشته و چهار مصدوم برجای گذاشت.

کد مطلب: ۸۷۰۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
یک کشته و چهار مصدوم بر اثر انتشار گاز مونوکسیدکربن در اسلامشهر

این حادثه صبح امروز بیست و چهارم آبان 97و به علت دستکاری کردن لوله بخاری و استفاده از لوله غیر استاندارد و انتشار گاز مونوکسید کربن در منزلی واقع درروستای حسین آباد اسلامشهربه وقوع پیوست ومصدومان این حادثه بلافاصله توسط آمبولانس برای ادامه مراحل درمانی به بیمارستان انتقال داده شدند.

با فرا رسیدن فصل سرما متاسفانه به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی در وسایل گرمایشی هر ساله تعدادی ازشهروندان دچار گاز گرفتگی و مرگ می شوند

گاز گرفتگی از جمله حوادثی است که معمولا در اثر فقدان دودکش مناسب برای وسایل گاز سوز به خصوص بخاری و آبگرمکن و تهویه ناکافی در فضای بسته رخ می دهد.

هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش استاندارد مجزا و مجهز به کلاهک باشد.شهروندان همواره محل اتصال دودکش به وسایل گاز سوز را بازرسی و از آب بندی و ثبات آنها اطمینان حاصل کنند.

مسدود شدن دودکش سبب سوخت ناقص و ایجاد گازهای خطرناک و مسموم کننده می شود که برگشتن چنین گازهایی به داخل فضای زندگی باعث گاز گرفتگی و مرگ افراد حاضر در آن مکان می شود.

شایان ذکر است ،دود کش های وسایل گازسوز در محل عبور از شیشه های پنجره نباید مستقیما با شیشه در تماس باشد زیرا در چنین صورتی امکان شکستن شیشه در اثر حرارت و لق شدن و افتادن دودکش وجود دارد.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار