مشاور عالی وزیر آموزش‌و‌پرورش: 500 طلبه وظیفه در اختیار آموزش و پرورش هستند

مشهد (پانا) - دوازدهمین هم‌اندیشی سالانه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش باحضور وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۹۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مشاور عالی وزیر آموزش‌و‌پرورش: 500 طلبه وظیفه در اختیار آموزش و پرورش هستند

حجت‌الاسلام سید مجتبی ملکی، مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: مهمترین کاری که در ستاد همکاری‌ها در یک سال گذشته انجام شد و به ثمر نشست پرداختن به اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش بود که در هر شش زیرنظام تصویب شد. فراهم کردن بستر فعالیت در دل برنامه‌های آموزش و پرورش از اقدامات مهمی بود که انجام شد.

او ادامه داد: در شش زیرنظام سند تحول بنیادین به 148 راهکار پرداخته شده است و 332 برنامه تدوین شده که 55 برنامه از آن مربوط به دفتر همکاری‌های حوزه‌های علمیه و اموزش و پرورش است. امیدواریم برنامه‌ها تبدیل به فعالیت شود و آثار و برکاتش عاید دانش آموزان و خانواده هایشان شود.

ملکی گفت: پنج کارگروه تشکیل شده در دفتر همکاری‌ها در سال گذشته 35 مصوبه داشته که 17 مصوبه قطعی اجرایی و عملیاتی شده و 14 مصوبه آن در حال اجرا است و تنها 4 مصوبه بلاتکلیف مانده است.

او افزود: سال گذشته و امسال بالغ بر 63 میلیارد ریال اعتبار برای عملیاتی شدن برنامه‌ها به استان‌ها ابلاغ شده است.

او برنامه‌محور شدن فعالیت‌ها را از اقدامات دیگر انجام شده اعلام کرد و افزود: در حوزه مبلغین مستقر در مدارس که به عنوان طرح امین اجرا می‌شود در سال گذشته 3 هزار و 281 مدرسه در کشور روحانی مستقر داشتند که امسال این رقم به 3 هزار و 552 مدرسه می‌رسد.

ملکی گفت: برای توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش در سال تحصیلی 98-97 دوره آموزشی با ظرفیت 2 هزار و 979 نفر پیش‌بینی شده است. در خصوص جذب سهمیه طلاب وظیفه، جذب 500 نفر طلبه وظیفه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت، این عدد در سال اول کمتر از 40 نفر و در سال دوم 338 نفر بود که امسال با استقبالی که شد به 500 نفر رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار