مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش:

اجرای برنامه ویژه مدرسه با رویکرد مهارت محوری

تهران (پانا) - نشست آموزشی و توجیهی برنامه ویژه مدرسه با حضور مدیر کل دفتر تالیف وزارت آموزش و پرورش در جمع شورای معاونین و اعضای کارگروه در دفتر معاون پژوهش ، برنامه ریزیو نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۹۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه ویژه مدرسه با رویکرد مهارت محوری

امانی تهرانی مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت: برنامه ویژه مدرسه باید با رویکرد فرهنگی و تربیتی و با تاکید بر آموزش های مهارت محور در سطح مدارس ابتدایی و متوسطه به اجرا درمی آید.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی درسی، در سه سطح ملی، منطقه ای و مدرسه ای انجام می شود، تاکید کرد: برنامه ویژه مدرسه با رویکرد فرهنگی و تربیتی و با تاکید بر آموزش های مهارت محور در دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه به اجرا درخواهد آمد.

امانی تهرانی، در جمع اعضای کارگروه برنامه ویژه مدرسه شهرستانهای استان تهران ،تصریح کرد : این برنامه بر اساس سند تحول بنیادین و سند برنامه درسی ملی و مصوبه شورای عالی اموزش و پرورش طراحی و به استان ها ابلاغ شده است.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه هایی که در سطح مدرسه قابل اجراست ، اظهار داشت : این برنامه ها در سه زمینه کلی آموزشی (بر اساس شش ساحت تعلیم و تربیت)، مهارت آموزی و فعالیت های میدانی است که باید در اجرای درست آنها در مدارس تلاش بیشتری صورت گیرد .

مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: طبق این برنامه، 2 ساعت از زمان آموزش هفتگی مدارس در مدرسه طراحی، اجرا و ارزشیابی خواهد شد و مدارس می توانند این ساعت آموزشی را به صورت تجمیعی نیز در طول سال اجرا نمایند که در مجموع 60 ساعت از برنامه رسمی مدارس خواهد بود.

امانی تهرانی در پایان ، تصریح کرد: بخشنامه مربوط به این برنامه نیز متعاقبا به مدارس ارسال خواهد شد و با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع، برنامه ریزی های لازم جهت اجرای صحیح برنامه صورت خواهد گرفت.

گفتنی است در این نشست اعضای شرکت کننده پیرامون اجرای هر چه بهتر این برنامه با یکدیگر به نقد و بررسی پرداختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار