اولین انتخابات الکترونیکی شهردار مدرسه در ناحیه یک ری

شهرری(پانا)- مراسم بیستمین دوره طرح شهرداران مدرسه با اجرای انتخابات الکترونیکی این فرآیند در مدرسه صدیقه طاهره(س) در ناحیه یک شهرری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۹۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
اولین انتخابات الکترونیکی شهردار مدرسه در ناحیه یک ری

در این برنامه بهروز نصیری رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری با بیان اینکه اجرای انتخابات شهردار مدرسه یک طرح اجتماعی به شمار می رود، گفت: فرآیندهای کار جمعی و گروهی به دانش آموزان در این طرح آموزش داده می شود و در اداره امور مدرسه مشارکت می کنند.
وی ادامه داد: اجرای انتخابات شهردار مدرسه یک تمرین در حوزه دموکراسی محسوب می شود تا دانش آموزان احساس کنند که در اداره و ساماندهی مدارس دخیل هستند.
نصیری با بیان اینکه اجرای طرح شهردار مدرسه موجب ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین دانش آموزان می شود، افزود: 6 مدرسه در ناحیه یک و هشت مدرسه در ناحیه دوشهرستان ری در طرح شهردار مدرسه حضور و مشارکت دارند.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری با اشاره به این مطلب که دانش آموزانی که امروزه به عنوان شهردار مدرسه حضور دارند در آینده مدیران موفق و تاثیرگذاری برای جامعه خواهند بود؛ ادامه داد: تمرین مسئولیت سپاری و دموکراسی برای دانش آموزان یک نیاز و ضرورت به شمار می رود تا آنها در آینده کشور نقش موثری ایفا کنند.

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 تهران نیز به اهداف اجرای طرح شهردار مدرسه اشاره کرد و افزود: طرح شهردار مدرسه با هدف شخصیت بخشیدن به نوجوانان، تقویت حس مسئولیت پذیری در نوجوانان، واقعی کردن نقش شهرداران مدارس و تامین آگاهی های مورد نیاز زندگی شهری در محیط مدرسه برگزار می شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان در طرح شهردار مدرسه ضمن تمرین مشارکت جمعی با برعهده گرفتن وظایف مشخص مشارکتی، با فرآیند برگزاری انتخابات و تمرین مشارکت اجتماعی و سیاسی در این زمینه از دوران نوجوانی آشنا می شوند.
افشار تصریح کرد: در عرصه مدیریت و سکان داری شهر به مشارکت های مردمی نیاز است چرا که حضور و مشارکت مردمی سبب توسعه و پیشرفت در کارها می شود.

گفتنی است ، در این مراسم مسئولین شهرداری و فرمانداری و رئیس و شورای معاونین و کارشناسان اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری و دیگر ادارات مربوطه حضور داشتند.

/خبرنگار: شیدا مشهور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار