استاندار آذربایجان غربی :

زیر ساخت های لازم برای انتقال آب های سطحی جهت تامین آب حوزه صنعت استان ایجاد می شود

ارومیه(پانا)-استاندار آذربایجان غربی گفت: زیر ساخت های لازم برای انتقال آب های سطحی جهت تامین آب حوزه صنعت استان ایجاد می شود.

کد مطلب: ۸۶۹۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
زیر ساخت های لازم برای انتقال آب های سطحی جهت تامین آب حوزه صنعت استان ایجاد می شود

محمد مهدی شهریاری در چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل استانداری ترتیب یافت یکی از مهمترین موانع توسعه صنعت استان را اختصاص نیافتن آب مورد نیاز به حوزه صنعت عنوان کرد و گفت: در جلسه اخیر با ریاست محترم جمهور این موضوع مطرح و مقرر شد با توجه به وجود 20 میلیارد متر مکعب آب سطحی در استان ، زیر ساخت های لازم جمع آوری و انتقال آب مورد نیاز به شهرک های صنعتی استان فراهم شود.

وی ادامه داد: دولت اهتمام ویژه ای به این مسئله دارد و امیدواریم نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز مطالبات استان را برای جذب اعتبارات در این بخش از وزارت نیرو پیگیری کنند.

وی در ادامه سخنان خود به نتایج ملاقات با رییس بانک مرکزی اشاره کرد و افزود: مقرر شد در بخشنامه ای صادر کنندگان حوزه بخش کشاورزی به مبلغ زیر 500 هزار دلار نیاز به پیمان سپاری نداشته باشند و این خبر خوبی برای صادرکنندگان استان خواهد بود.

رضا حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: اطلاعات جامع در زمینه اراضی، ظرفیت ها و منابع جهت بهبود فضای کسب و کار استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه های اجرایی استان علاقه ای به جمع آوری این اطلاعات جامع ندارند، گفت: ارزیابی دستگاه های اجرایی استان از این پس بر مبنای فضای کسب و کار انجام می شود.

حسینی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در استان باید بر مبنای ظرفیت های موجود باشد، بیان کرد: دستگاه های متولی باید وضعیت منابع را مشخص کنند و بر اساس زیرساخت ها برنامه ریزی داشته باشند.

وی همچنین پیشنهاد کرد تا برای خروج تولیدکنندگان استان از مشکلات، سهمیه ارزی به چند نفر اعطا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار