دفتر صدور پروانه اشتغال برای خارجی ها در ماکو راه اندازی شد

ارومیه (پانا) - مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ماکو گفت: با شروع بکار دفتر صدور، تمدید و تجدید پروانه اشتغال اتباع خارجی در این سازمان، پروانه اشتغال برای این افراد در ماکو صادر می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۹۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
دفتر صدور پروانه اشتغال برای خارجی ها در ماکو راه اندازی شد

احمد غریوی بیان کرد: تاکنون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی عهده دار عرضه این خدمات بود و این دفتر از امروز به طور رسمی در ماکو راه اندازی شد.


غریوی با اشاره بر اینکه پروانه کار اتباع خارجی حداکثر برای مدت یکسال صادر، تمدید و یا تجدید می شود، اضافه کرد: مطابق ماده 41 مقررات اشتغال نیروی انسانی بیمه و تامین اجتماعی مناطق آزاد مقرر شده است تا کلیه کارفرمایان کارگاه های مستقر در این مناطق در حد توان نیروی کار مورد نیاز خود را از میان ایرانیان تامین کنند.


وی اضافه کرد: کارگاه های مذکور می توانند از خدمات، تخصص ها و مهارت های متخصصان تبعه کشورهای خارجی تحت شرایط مندرج در این تصویب نامه استفاده کنند و نسبت کارگران خارجی نباید از 10 درصد کل شاغلان هر منطقه بیشتر باشد.


مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: ظرف مدت 10 روز نسبت به درخواست صدور پروانه اشتغال و اقامت اقدام می شود و برای تمدید پروانه اشتغال و اقامت اتباع خارجی 15 روز قبل از انقضای مهلت باید اقدام شود.


منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.


مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.


منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار