مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

تحصیل بیش از 2هزاردانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار دانش آموز اتباع خارجی در 275مدرسه استان مشغول تحصیل می باشند.

کد مطلب: ۸۶۹۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل بیش از 2هزاردانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان

محمد علی واقعی با بیان این خبر، اظهار کرد: شهرستان بیرجند با پذیریش یک هزار و 499 دانش آموز ،بیشترین دانش آموز اتباع خارجی را دارا می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس استان بلا مانع است، ادامه داد: داشتن مدارکی همچون گذرنامه و یا پروانه اقامت، کارت هویت ویژه اتباع خارجی، داشتن کارت های آمایش 12 و یا 13، داشتن برگ تردد بین شهری معادل کارت آمایش، دفترچه پناهندگی معتبر صادره از ناجا و داشتن گذرنامه مشمولین طرح سرشماری خانوار با هر میزان اعتبار هنگام ثبت نام الزامی است.

واقعی داشتن دفتر چه اقامت معتبر صادره از ناجا و داشتن کارت اقامت ویژه را از دیگر مدارک معتبر هنگام ثبت نام برشمرد و ادامه داد: دانش آموزانی که هیچ یک از مدارک فوق را در اختیار نداشته باشند، می توانند با ارائه برگ ویژه حمایت تحصیلی صادره از وزارت کشور در مدارس خراسان جنوبی ثبت نام نمایند.

وی از احداث مدرسه اتباع خارجی با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل در مرکز استان خبر داد و افزود: برای احداث این مدرسه قریب 2 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده که 900 میلیون تومان ازطریق کمیساریا تأمین و مابقی از اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هزینه شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر 110 دانش آموز دختر ابتدایی اتباع خارجی در این آموزشگاه مشغول تحصیل می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار