در جلسه ستاد استانی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان مطرح شد؛

برگزاری همایش شادپیمایی کودکانه در همدان

همدان (پانا) - جلسه ستاد استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور مسئولان دستگاه‌هایی اجرایی استان، در استانداری همدان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۹۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش شادپیمایی کودکانه در همدان

مدیر اجرایی جشنواره در این جلسه گفت: مبدع و مبتکر برگزاری این جشنواره استان همدان بوده و این رویداد هنری امسال ٢٥ساله خواهد شد.

فیض‌منش با تأکید بر اینکه رشد و تعالی هنر تئاتر، تربیت کودکان و نوجوانان، ایجاد نشاط اجتماعی و شادابی که جشنواره به مردم تزریق خواهد کرد؛ مهمترین اهداف جشنواره است. این جشنواره از هفدهمین سال برگزاری تا کنون در استان همدان ماندگار شده و این افتخار بزرگی برای استان است.

فیض منش با تأکید بر برگزاری جشن صدسالگی تئاتر کودک و نوجوان در حاشیه جشنوار امسال تصریح کرد: ٢٠کمیته اجرایی برای برگزاری این جشنواره تشکیل شده و کارها به صورت جدی در حال پیگیری است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: «کودک و حقوق اجتماعی» و «کودک و حقوق شهروندی» شعار امسال جشنواره تئاتر کودک است. در این راستا برای حضور همه کودکان در جشنواره برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده که اجرای برنامه های شاد در مناطق حاشیه شهر و حضور کودکان کار در سالن‌های اجرای نمایش، از مهم‌ترین این برنامه ها است. بر همین اساس امسال پوستر جشنواره در یکی از مناطق حاشیه همدان رونمایی شده و این مراسم از شبکه‌های سراسری و استانی به صورت زنده پوشش داده شد.

مدیر اجرایی جشنواره از مراسم شادپیمایی، همزمان با آغاز رسمی جشنواره در همدان هم خبر داد و گفت: برای ایجاد فضایی بانشاط و شاد، همزمان با افتتاحیه جشنواره برنامه شادپیمایی ٢٨ آبان ماه در پیاده راه بوعلی اجرا خواهد شد. برنامه شادپیمایی بر محور حضور مردم و کودکان می شود و مهمترین هدف از اجرای این برنامه حضور و شرکت همه اقشار در این همایش است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان در این جلسه با تاکید بر اینکه این استان در حوزه فرهنگی و اجتماعی در کشور پیشرو است، گفت: همدان امروز کانون توجه داخلی و بین المللی است. رویدادهایی که در حوزه ملی و بین المللی در همدان برگزار می‌شود ، به ندرت در سایر استان ها شاهد آن هستم.

نادری‌فر افزود: جشنواره ملی پویا نمایی، نشست گردشگری کشورهای آسیایی، اجلاس جهانی UNWTO و جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از جمله برنامه هایی است که امسال به میزبانی همدان برگزار شده است.

وی با تأکید بر مفهوم شعار جشنواره امسال گفت: لازم است هر شهروند از حقوق خود در جامعه آگاه باشد و نسبت به تکالیف خود هم اطلاعات کافی داشته باشد. ۸ بند از حقوق شهروندی مربوط به کودکان و یکی از این موارد مربوط به کودکان کار و بدسرپرست است و با توجه به این نکته ضرورت دارد از سنین کودکی حقوق و تکالیف شهروندی را به کودکانمان آموزش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار