معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی:

یادواره های شهدا زدودن زنگار نسیان و تذکر به مومنان است

قزوین (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: برگزاری یادواره های شهدا فرصتی برای تذکر، بیداری و زدودن زنگار نسیان از تفکر و اندیشه های ما انسانهاست تا از آثار شرک خلاص شویم.

کد مطلب: ۸۶۹۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
یادواره های شهدا زدودن زنگار نسیان و تذکر به مومنان است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین،علی اکبر صالحی" در اولین روز کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین اظهار کرد: از شهدا زیاد سخن گفته شده است اما اگر بخواهیم پیام و مفهوم پیام شهدا را درک کنیم باید به قرآن مراجعه کنیم و ببینیم فلسفه زندگی چیست.

وی افزود: حیات طیبه فلسفه زندگی است و ابزار آن ازادی است خداوند انسان را آزاد آفرید در تفکر و اختیار و این ازادی است که به انسان معنا می دهد و آن را از سایر مخلوقات متمایز می کند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: اما چگونه باید آن را درک کرد. زمان پیکار ناجوانمردانه حسین (ع) با دشمنانش فرمود اگر دین ندارید لااقل ازاده باشید، ازادی یعنی رها شدن از قید ظلم و کرنش نکردن در برابر استکبار، آزادی یعنی پیوستن به حق و درک فلسفه زندگی و اینجاست که شهدا ارزش پیدا می کنند.

صالحی تصریح کرد: آزادی برای ملتها سقف دارد و با قامت فکری مردمان ارتباط داردف شهدا قامت فکری مردم هستند که سقف آن را تا کنگره عرش بالا بردند. چنین یادمانها یک تذکر به خودمان است که یادمان نرود در چه مسیری هستیم و به کدام مقصد حرکت می کنیم.

وی یادآور شد: در جامعه ای که سقف ازادی کوتاه باشد باید شاهد حذف مردان بزرگ باشیم و کوتاه قامتان و افراد نادان و کسانی که فلسفه زندگی را نمی دانند جولان می دهند و متاسفانه برخی بزرگان هم که نیت بقا دارند باید کمر خم کنند تا سرشان به سقف نخورد و اینجاست که شهدا مفهوم پیدا می کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: شهدا بلند قامتان همت و تفکرند که سقف ازادی را بالا می برند تا ما غلام دیگران نباشیم.

وی ادامه داد: چرا این مشکلات بر ما تحمیل می شود، ایا موضوع هسته ای است، اینها بهانه است می خواهند ما در مدار سیاسی انها قرار بگیریم و سقف را کوتاه و کمر ما را خم کنند تا چیزی در برابر آنها نداشته باشیم.

صالحی عنوان کرد: این بزرگداشت ها یک تذکر به همه ماست شهدا نیازی به یادواره ندارند بلکه اینها برای ماست تا درس بگیریم. شهدا به ما نگاه می کنند که ما در قفس دنیا اسیریم و می خواهند به ما کمک کنند و باید در یادواره ها خود را پیدا کنیم و بیدار شویم.

معاون رئیس جمهور گفت: شهدا نشانه های راه هستند که ما را از وادی حیرانی نجات می دهند و از آثار شرک خفی و جلی آزاد می کنند، اینکه به استکبار فرصت جولان دهیم و تسلیمش شویم یک نوع شرک است.

اولین روز کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین روز یکشنبه با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سرلشکر سید یحیی صفوی مشاور عالی فرمانده کل قوا، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، فرهنگیان و خانواده شهدا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار