کاهش 4 تا 6 درجه‌ای دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور با اعلام ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز چهارشنبه ۲۳ آبان از کاهش 4 تا 6 دمای هوا طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۱ و ۲۲ آبان ماه در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۹۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 4 تا 6 درجه‌ای دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی، سامانه بارشی جدید طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه‌ ۲۳ و ۲۵ آبان ماه در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود و به تدریج دامنه فعالیت آن به شرق کشور گسترش می‌یابد.

بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی امروز یکشنبه ۲۰ آبان ماه در جنوب غرب، جنوب به تدریج قسمت‌های از مرکز و شرق کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد و از عصر امروز به‌تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر افزایش ابر، بارش باران، وزش باد و کاهش دما در غرب سواحل نیز آغاز و غرب دریای خزر به‌تدریج مواج می‌شود.

طی فردا و پس‌فردا ۲۱ و ۲۲ آبان ماه، بارش پراکنده باران و وزش باد برای برای بخش‌هایی از شمال غرب کشور، زنجان، قزوین، البرز، شمال سمنان، خراسان رضوی و خراسان‌جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۱ و ۲۲ آبان ماه کاهش نسبی دما بین چهار تا شش درجه در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور انتظار می‌رود همچنین طی این مدت بارش برف در ارتفاعات البرز دور از انتظار نیست.

همچنین از بعد ازظهر فردا ۲۱ آبان ماه و روز سه‌شنبه ۲۲ آبان ماه به سبب وزش باد شدید شرق خلیج فارس مواج می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار