مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی خبر داد:

اهدای خون 46 هزار نفر داوطلب در آذربایجان‌غربی

ارومیه(پانا)-مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: در هفت ماهه امسال 46 هزار نفر داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری استان مراجعه کردند.

کد مطلب: ۸۶۹۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اهدای خون 46 هزار نفر داوطلب در آذربایجان‌غربی

مجتبی قهرمان رضائیه ارومیه، اظهار کرد: در هفت ماه امسال 46 هزار نفر داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری استان مراجعه کردند.

وی افزود: شاخص اهدای خون زنان و مردان در آذربایجان‌غربی به ترتیب 2.8 درصد و 97 درصد گزارش و ثبت شده است.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در تلاش هستیم اهدای خون را به سمت زنان هدایت کنیم، تصریح تصریح کرد: باید در این زمینه فرهنگ‌ سازی قابل توجهی انجام داد تا زنان بیش از گذشته به اهدای خون در استان راغب شوند.

وی اضافه کرد: با اجرای اقدامات فرهنگی از طریق رسانه‌ها، ارگان‌ها، آموزش و پرورش و تبلیغات شهری و آگاه‌سازی عمومی، امسال شاهد رشد بسیار خوبی بودیم و این روند باید استمرار یابد تا بتوانیم خدمات لازم را در تامین خونی انجام دهیم.

قهرمان رضائیه با اشاره به اینکه سازمان انتقال در دو نوبت صبح و عصر خدمات‌رسانی می‌کند، افزود: مردان و زنان می‌توانند در طول سال به ترتیب چهار و یا سه بار خون اهدا کنند در حالی که تعداد کمی از مردم در این امر مهم مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اهدا کنندگان خون از هر گروه خونی هستند، تصریح کرد: آذربایجان‌غربی به دلیل کوهستانی بودن به گروه خونی A مثبت نیاز بیشتری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار