آغاز روند بازدید سرزده مدیرکل آموزش و پرورش از مدارس

بررسی مشکلات و چالش های آموزشی و پرورشی در کف مدرسه ، راهکاری برای کاهش فاصله صف و ستاد

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی باحضور بدون اعلام قبلی در یکی از مدارس متوسطه اول ناحیه شش مشهد از نزدیک در جریان فعالیت های آموزشی و پرورشی این مرکز آموزشی قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۶۸۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
بررسی مشکلات و چالش های آموزشی و پرورشی در کف مدرسه ، راهکاری برای کاهش فاصله صف و ستاد

قاسمعلی خدابنده باحضور سرزده در دبیرستان متوسطه اول آزادفر ناحیه شش مشهد ضمن دیدار با کادر مدیریتی و آموزشی این مدرسه ، با دانش آموزان گفت و گو و در جریان روند برنامه های آموزشی و پرورشی قرار گرفت.

وی در جمع مدیر و معاونین این مدرسه بااشاره به این که امروز جامعه ما نیاز به آموزش و پرورش و دانش آموز و معلمی پویا و باانگیزه دارد اظهار داشت : از جمله مهم ترین رسالت ها و وظایف ما در آموزش و پرورش ایجاد بستر لازم برای اجرای سند تحول بنیادین است که بیشترین مفاهمیم و مباحث آن رویکرد تربیتی و بیشترین تاکید آن تبدیل مدرسه به یک نهاد تربیتی به معنای اینکه از حالت سیستماتیک اداری خارج شود و به جایی تبدیل شود که اقدامات داوطلبانه و با انگیزه قلبی صورت می پذیرد است، که برای دست یابی به آن باید رویکرد ها در معلمین دانش آموزان و خانواده ها نسبت به مدرسه تغییر پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد : شعار امسال آموزش و پرورش استان را " مدرسه زندگی، نشاط و پویایی و عدالت آموزشی" تعیین کردیم چرا که باور داریم امروز دانش آموزان ما در مدرسه باید زندگی کردن سالم، شادابی و نشاط، عشق ورزیدن و پویایی و کنجکاوی را بیاموزند.

وی خاطرنشان ساخت : مدارس ما باید به اصالت واقعی خود بازگردند و با تفویض اختیاری که به مدیران مدارس انجام شده تلاش خواهیم کرد مدرسه را مجددا به کانون تصمیم گیری و برنامه ریزی فعالیت های تعلیم و تربیت تبدیل کنیم.

خدابنده در این بازدید همچنین با حضور در چند کلاس درس مدرسه با تعدادی از دانش آموزان و معلمان این مدرسه گفت و گو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار