سرپرست فرمانداری قرچک:

تقاطع‌های هم‌سطح راه‌آهن معضلی بزرگ برای عبور مرور در قرچک است

قرچک (پانا) - سرپرست فرمانداری قرچک گفت: تقاطع‌های هم‌سطح راه‌آهن معضلی بزرگ برای عبور مرور مردم شهرستان قرچک و به‌ویژه دشت ورامین است و وجود این تقاطع‌ها باعث بروز گره ترافیکی و بعضاً تصادفات شده است.

کد مطلب: ۸۶۸۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تقاطع‌های هم‌سطح راه‌آهن معضلی بزرگ برای عبور مرور در قرچک است

بهمن خطیبی در جلسه شورای هماهنگی حمل‌ونقل و ترافیک شهرستان قرچک بر لزوم سیاست‌گذاری صحیح در شورای ترافیک شهرستان و حرکت برمدارآن تأکید کردوافزود: لازم است هریک از اعضا برنامه‌ها و اهداف خود را جمع‌بندی و برای بررسی و تصمیم‌گیری در جلسه مطرح نمایند چراکه بهبود عبور و مرور در شهرها، روستاها و مسیرهای مواصلاتی برون‌شهری و درون‌شهری و پیشگیری و کاهش آمار تصادفات از وظایف این شورا بشمار می‌آید و دستیابی به این مهم مستلزم هم‌اندیشی و سیاست‌گذاری صحیح در قالب کارشناسی دقیق و فنی است.

وی در ادامه به تراکم بالای جمعیتی شهرستان و حجم تقاضای تردد در مبادی ورودی و خروجی و شبکه راه‌های اصلی سطح شهرستان اشاره و تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های متولی بایدحداکثر توان و ظرفیت خودرابرای افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور شهروندان بکار گیرند و طراحی و اجرای برنامه‌های خود را به‌گونه‌ای در دستور کار قرار دهند که نه‌تنها خللی در ترافیک عبوری سطح شهر ایجاد نکرده بلکه به روان‌سازی آن کمک نمایند.

خطیبی تصریح کرد: هرگونه درخواست به دبیرخانه شورای هماهنگی حمل‌ونقل و ترافیک شهرستان نیازمند بررسی کارشناسانه ازسوی تمامی اعضا به‌ویژه راهور است و در صورت ضرورت می‌توان از نظرات تخصصی شورای فرادستی نیز بهره‌مند شویم.

سرپرست فرمانداری قرچک تقاطع‌های هم‌سطح راه‌آهن موجود در شهرستان قرچک را معضلی بزرگ خواند و بیان کرد: شهرستان قرچک به دلیل اینکه در مدخل ورودی دشت ورامین قرار دارد دارای حجم تقاضای ترافیکی سنگین است که در کمربندی جنوبی وجود این تقاطع‌ها باعث بروز گره ترافیکی و بعضاً تصادفات شده و لازم است با پیگیری‌های مستمر با قید فوریت مرتفع گردد.

سرپرست فرمانداری قرچک اظهار کرد: به‌منظور آموزش و ارتقا سطح آگاهی راکبین و موتورسواران، شهرداری، پلیس راهور و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با مسئولیت شهرداری اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کند و به شرکت‌کنندگان در دوره کلاه ایمنی استاندارد اهدا شود.

/خبرنگار: سما شاهوار/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار