شبکه‌های اجتماعی می‌تواند جولانگاهی برای شایعه‌پراکنان باشد

پانا (البرز) - رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرز ازکشف پرونده کانال تلگرامی که با استفاده از شایعه پراکنی موجب تشویش اذهان عموم شده بود خبر داد و تاکید کرد: کاربران در انتشار اخبار در شبکه‌های اجتماعی باید دقت نمایند و هرگونه خبری از منابع نامعتبر را باز نشر نکنند چرا که این امر فقط باعث تشویش اذهان عمومی شده و برای خود این افراد نیز تبعات قانونی دارد.

کد مطلب: ۸۶۸۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
شبکه‌های اجتماعی می‌تواند جولانگاهی برای شایعه‌پراکنان باشد

سمسرهنگ محمد اقبالی در تشریح این خبر اظهار کرد: طی شکایت خانمی میان‌سال‌ که مسئول یکی از موسسات آموزشی استان البرز بود یکی از کانال‌های خبری تلگرامی‌، خبری مبنی بر این‌که جان دانش آموزان این موسسه به دلیل عدم استحکام کافی ساختمان در خطر است منتشر شده و این موضوع به اعتبار چندین ساله این موسسه ضربه وارد نموده است‌.

وی با بیان اینکه این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی‌ و پس از هماهنگی‌های قضایی ادمین این کانال خبری شناسایی و به پلیس فتا احضار گردید و با بررسی‌های بیشتر مشخص گردید که این خبر بدون بررسی صحت و سقم در فضای مجازی انتشار داده شده است.

رئیس پلیس فتا استان البرز به کاربران هشدار داد: هموطنان گرامی باید به این نکته توجه داشته باشند هویت نامعلوم فضای مجازی عاملی برای ساختن شایعه است و اخباری را که در فضای مجازی دریافت می‌کنند می‌توانند شایعاتی بی اساس از طرف افراد سودجو و با نیاتی عوام فریبانه باشند.

سرهنگ اقبالی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی گسترش شایعات در شبکه‌های اجتماعی عدم تشخیص صحت و سقم آن است که سواد رسانه‌­ای یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با این شایعات است.

وی در خصوص منابع غیر رسمی و نامعتبر یادآور شد: شهروندان باید بدانند به منظور جلوگیری از هرگونه دامن زدن به شایعات بایستی اخبار خود را از منابع رسمی و آگاه دریافت کنند.

سرهنگ اقبالی در پایان گفت: هموطنان عزیز می‌توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش‌های پیشگیری از جرایم سایبری مطلع شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار