مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز :

وقف عصاره تمام خوبی هاست

البرز(پانا)- حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی ،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در نشست خبری که به مناسبت آغاز دهه ی وقف برگزار شد ، گفت: وقف یادگاری از پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) و تمام نیکان دوران هاست و به نوعی وقف عصاره تمام خوبی هاست

کد مطلب: ۸۶۸۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
وقف عصاره تمام خوبی هاست

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به ایام عزاداری رحلت حضرت رسول مکرم اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) گفت: مکتب اهل بیت (ع) هر ساله این فضا را برای ما به وجود می آورد که باورها و اعتقاداتمان را تعمیق بخشیده و شناختمان را نسبت به آنچه که خداوند به آن صحه گذاشته افزایش دهیم .

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ وقف افزود : وقف یادگاری از پیامبر (ص)، اهل بیت (ع) و نیکان تمام دوران هاست و به نوعی وقف عصاره تمام خوبی هاست بدین منظور می بایست فرهنگ وقف به ویژه وقف مشارکتی در جامعه ترویج داده شود تا هر کس با سهمی کوچک در یک وقف بزرگ سهیم گردد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی گزارشی از عملکرد اوقاف و امور خیریه در سال جاری بیان نمود و گفت : در سال ۹۷ حدود ۱۰ میلیارد ریال اجرای نیات واقفین در حوزه های مذهبی، اجتماعی، فرهنگی، مسجد و بقاع متبرکه اجرا شده است .

وی یکی از مهمترین فعالیت ها در حوزه عمرانی را زیبا سازی بقاع متبرکه عنوان نمود و اضافه کرد :این عمل در راستای جذب اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان صورت می پذیرد که ازجمله این فعالیت ها در سطح استان می توان به توسعه شبستان های امامزاده حسن (ع)، ساخت استخر در امامزاده محمد (ع) و ساخت مرکز فرهنگی آموزشی امامزاده طاهر (ع) اشاره نمود .

حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی تصریح کرد : افتتاح و کلنگ زنی طرح های عمرانی در بقاع متبرکه، سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه و دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان بخشی از برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام است .

وی در ادامه با تشریح دیگر برنامه های دهه ی وقف امسال افزود : برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری همایش وقف و تجلیل از واقفین، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، برپایی نمایشگاه وقف در بقاع متبرکه، دعوت از ۲۲ مبلغ مذهبی برای حضور در امامزادگان، نشست تخصصی با اصناف مختلف برای ترغیب آن ها به وقف و برپایی خیمه معرفت در این ایام برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار