سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان البرز :

دانش آموزان البرزی در دهمین جشنواره بین المللی فناوری نانو درخشیدند

پانا (البرز) - کرمی سر پرست معاونت آموزش متوسطه استان البرز حدود 50 در صد از رتبه های بخش پژوهش نهمین جشنواره ملی علوم و فناوری نانو را از آن خود کرد.

کد مطلب: ۸۶۸۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان البرزی در دهمین جشنواره بین المللی فناوری نانو درخشیدند

کرمی سرپرست معاونت آموزش متوسطه استان البرز با اعلام این خبر گفت: در این جشنواره که از 21 تا 24 مهر ماه 97 در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد ۳۰۰ اثر شرکت کرده بودند که از بین این طرح‌ها ۱۱۰ طرح به مرحله اول جشنواره راه پیدا کردند و پس از داوری، ۶۵ طرح به مرحله دوم رسیدند که این آثار در یک فرصت ۴ روزه در ایام برگزاری نمایشگاه فناوری نانو توسط خود دانش‌آموزان صاحب اثر ارایه گردید.

وی گفت در آخرین روز جشنواره 5 مقاله برتر، 3 کار سازه برتر، استاد راهنمای برتر و پژوهش سراهای برتر در زمینه پژوهش معرفی شدند و دانش آموزان استان البرز موفق به کسب نیمی از رتبه ها شدند.

اسامی دانش آموزان افتخار آفرین البرزی به شرح ذیل می باشد:

سینا نبی از دبیرستان ارشاد و همکاری پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا موفق به کسب رتبه اول دست سازه، با عنوان ساخت دستگاه تولید‌کننده نانوالیاف با استفاده از نیروی گریز از مرکز شد.

مایسا قره گوزلی از دبیرستان شهید فلاحی و همکاری پژوهش سرای دانش آموزی معلم موفق به کسب رتبه دوم دست سازه با عنوان طراحی و ساخت سیستم تصفیه فاضلاب و پساب‌های صنعتی با فرآیند الکتروفنتون شد.

مهرداد سلامتیان از دبستان قلم و همکاری پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا موفق به کسب رتبه سوم دست سازه با عنوان ساخت دستگاه تصفیه هوا برای تصفیه کامل هوا با فیلترهای نانو و قابل تعویض شد.

ساجده حشمتیان و نیلوفر غفاری از دبیرستان فاطمیه کمالشهر و همکاری پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا موفق به کسب رتبه پنجم مقاله با عنوان سنتز و مشخصه‌یابی نانوذرات پروسکایت به روش سل ژل احتراقی شدند.

در این جشنواره پژوهش سراهای دانش آموزی ملاصدرا ناحیه چهار کرج و معلم ناحیه یک کرج جزء 5 مرکز پژوهشی برتر معرفی شدند. همچنین استاد راهنمای برتر نیز از اساتید پژوهش سرای ملاصدرا انتخاب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار