اولین گردهمایی دوستداران رادیو بنگلای معاونت برون مرزی صداوسیما در داکا برگزار شد

تهران (پانا) - نخستین گردهمایی شنوندگان ، خبرنگاران و دوستداران رادیو بنگلای معاونت برون مرزی با همت مدیر این رادیو و همکاری عوامل و دست اندرکاران این مجموعه در داکای بنگلادش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۷۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اولین گردهمایی دوستداران رادیو بنگلای معاونت برون مرزی صداوسیما در داکا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی صداوسیما، این همایش به مناسبت سی و هفتمین سال فعالیت این رادیو و به پیشنهاد مجتبی ابراهیمی مدیر رادیو بنگلا با هدف افزایش تعامل میان مخاطبان بنگلا زبان با شبکه های برون‌ مرزی و بررسی راه های نوین پیام ‌رسانی در منطقه شبه‌ قاره برگزار شد.

ابراهیمی مدیر رادیو بنگلا با ارسال پیامی به این همایش، ضمن تبیین رویکرد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی رسانه برون‌ مرزی در نشر فرهنگ ایرانی - اسلامی و جایگاه رادیو بنگلا در ترویج پیام انقلاب و جذب مخاطبانش در 37 سال فعالیت ، نقش شنوندگان این رادیو را در این مسیر بسیار قابل توجه دانست.

ابراهیمی با اشاره به تاثیر سازنده نقدهای شنوندگان در ارتقای کیفی برنامه‌ها، تقویت کلوپ شنوندگان رادیو بنگلا در سراسر بنگلادش، مشارکت در تولید و برنامه‌سازی، جذب خبرنگاران افتخاری (شهری و روستایی) ، پوشش بیشتر در مناطق بنگلا زبان در بنگلادش و بنگال غرب ، هند ، همچنین نقش رسانه‌های نوین و فضای مجازی در سرعت بخشیدن به انتقال پیام به مخاطبان را از عوامل بسیار مهم موفقیت رادیو بنگلا خواند.

در این جلسه که با حضور خبرنگاران، مسئولان کلوپ‌های شنوندگان و برگزیده مخاطبان دائمی رادیو بنگلا از شهرهای مختلف بنگلادش برگزار شده بود، عبدالاول تاگور (خبرنگار معروف بنگلادشی)، شهناز بیگم (خبرنگار روزنامه انقلاب در بنگلادش)، امین الاسد (شاعر و خبرنگار معروف بنگالی)، اسماعیل خان (هنرپیشه برجسته تئاتر و تلویزیون) و عبدالرحمان خان (خبرنگار پارلمانی بنگلادش و گزارشگر ویژه رادیو بنگلا) سخنرانی ایراد کردند.

در بخشی از سخنان مدعوین آمده است : «در زمانی که رسانه های جهان به رهبری صهیونیست ها، اخبار و وقایع مختلف به ویژه خبرهای جهان اسلام را وارونه جلوه می دهند، رادیوی برون مرزی به خصوص رادیو بنگلا کاملا با حفظ بی طرفی از ملت های مظلوم و مسلمان حمایت می کنند».

آنها با ابراز تاسف از مخالفت شدید جهان غرب با نظام جمهوری اسلامی ایران که تنها نظام اسلامی حقیقی در جهان است،از کشورهای اسلامی که به این مخالفت ها دامن می زنند انتقاد کردند.

در ادامه مراسم شنوندگانِ منتخب و مسئولان کلوپِ شنوندگان رادیو بنگلا، درخواست هایی داشتند که به نمایندگان رادیو بنگلا در داکا ارائه شد.

تقویت امواج کوتاه، راه اندازی موج FM، تشویق و ترغیب شنوندگان برای ثبت کلوپ های رادیویی، پوشش خبری مناطق تحت پوشش با استفاده از خبرنگاران محلی، برگزاری مسابقات رادیویی، برگزاری جلسات مستمر سالانه برای شنوندگان بنگلا زبان در شهرهای بزرگ بنگلادش از پیشنهادات این جلسه بود.

همچنین یکی از مدعوین برگزیده از شهرهای محروم بنگلادش گفت: با وجود پیشرفت تکنولوژی، هنوز در بنگلادش مناطقی وجود دارد که از وجود برق محروم است و تنها رسانه ای که در اختیار دارند رادیو است. وی ادامه داد تعداد کثیری از این افراد، علاقه بسیاری به جمهوری اسلامی ایران و رادیو بنگلا دارند و برنامه های این رادیو را هر روز با شوق وافر گوش می کنند.

در پایان این جلسه به رسم یادبود از زحمات خبرنگاران، مسئولان کلوپ شنوندگان و تعدادی از قدیمی ترین شنوندگان رادیو بنگلا، تقدیر و هدایایی تقدیم شد.

در این گردهمایی همچنین محمد رفیق الاسلام شاعر بنگلادشی با قدردانی از نقش رادیو بنگلا و صدا و سیمای ج.ا.ا سرود خواند.

رادیو بنگلای معاونت برون مرزی صداوسیما هر روز به مدت یکساعت و نیم برنامه زنده پخش می کند و همزمان نیز بر روی سایت اینترنتی این رادیو قابل دریافت است.

برنامه های رادیو بنگلای معاونت برون مرزی به زبان بنگلا از تهران به تولید و پخش برنامه های متنوع سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... برای اقشار مختلف سنی و علاقه مندان قالب های گوناگون رادیویی می پردازد. این رادیو قدمتی 37 ساله داشته و از سال 1360 تاکنون، در جمع رادیوهای اداره کل شبه قاره و شرق آسیا در این معاونت حضور دارد. این رادیو از جمله پرشنونده ترین رادیوهای برون مرزی ایران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار