شورای اقتصادی در شهرداری همدان تشکیل شود

همدان (پانا) - رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: انتظار می رود شورای اقتصادی در شهرداری همدان تشکیل شود تا موضوعات مطرح شده در این حوزه همراه با پیوست اقتصادی باشد.

کد مطلب: ۸۶۷۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
شورای اقتصادی در شهرداری همدان تشکیل شود

حسین قراباغی در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا با محوریت بررسی مباحث سرمایه‌گذاری‌های شهرداری و سازمان‌های تابعه، گفت: باید قطار سرمایه‌گذاری شهر را به کمک سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان بر روی ریل توسعه حرکت دهیم.

قراباغی با تأکید بر اینکه کمک و همراهی سرمایه‌گذاران نباید در حد حرف بلکه عملی باشد، افزود: وضعیت سرمایه‌گذاری شهرداری و سازمان‌های تابعه در سایر نهادها و شرکت‌ها باید به روز رسانی و تقویت شود، همچنین عواید حاصل شده و جایگاه حقوقی این مجموعه به نسبت سهام نیز تعیین‌تکلیف و بهره‌برداری لازم صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان همچنین گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی مدنظر مدیریت شهری باید ساماندهی شود تا قابل اجرا و عملیاتی باشد.

قراباغی با اشاره به اینکه بیکاری یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی و اقتصادی کشور به‌ویژه شهر همدان محسوب می‌شود، اظهار کرد: توسعه حوزه سرمایه‌گذاری با هدف ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در شهر یکی از برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم همدان است که خوشبختانه مجموع مسؤولان استان، اعضای شورای شهر همدان و مجموعه شهرداری همسو و موافق سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری هستند.

وی ادامه داد: مسؤولان امر باید تمام تلاش خود را به منظور فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب و امن برای سرمایه‌گذاران به کار گیرند.

قراباغی با بیان اینکه باید وضعیت پروژه‌های نیمه‌کاره سرمایه‌گذاری شهرداری همدان تعیین‌تکلیف شود؛ عنوان کرد: شهرداری می‌تواند پروژه‌های حوزه سرمایه‌گذاری را به صورت مشارکتی به مرحله اجرا برساند تا با مشکل مواجه نشود.

* گردان: سال آینده بسته‌های تشویقی سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این کمیسیون گفت: اگر تمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری همزمان با یکدیگر پیش بروند، به نتیجه نمی‌رسد.

کامران گردان با تأکید بر اینکه درآمد پایدار شهرداری به هر طریق ممکن، باید ایجاد شود افزود: انتظار می‌رود پروژه‌های زودبازده حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری در اولویت قرار گیرند.

وی بیان کرد: شورای اسلامی شهر همدان در سال آینده بسته‌های تشویقی بیشتری را برای حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری در نظر گرفته است.

*بادامی‌نجات: ضرورت آسیب‌شناسی پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: برخی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری همدان دارای بازه زمانی تعریف شده و مناسبی هستند که اگر فاصله بگیرد، هیچگونه توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

حمید بادامی‌نجات افزود: آسیب‌شناسی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری ضرورت دارد تا مشکلات احصاء شوند و در پروژه‌های جدید شاهد دوباره‌کاری‌ها نباشیم.

سید مسعود عسگریان، رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه گفت: باید پروژه‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت مشخص و اولویت بندی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار