فرایند انتخاب شهردار متوقف شد

تهران (پانا) - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از توقف فرایند انتخاب شهردار تهران خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۷۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
فرایند انتخاب شهردار متوقف شد

علی اعطا درباره جلسه هم‌اندیشی صبح امروز شورای شهر تهران با موضوع انتخاب شهردار گفت: طبق برنامه زمان‌بندی که اعلام شده بود، امروز 12 آبان باید 5 نفر از گزینه‌های نهایی شهرداری تهران مشخص و برنامه خود را ارائه می‌دادند.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به تعویق فرایند انتخاب شهردار گفت: در جلسه امروز به این نتیجه رسیدیم که دو سه روز فرایند انتخاب شهردار را به تعویق بیندازیم تا استفساریه مستثنی شدن شهرداران کلانشهرها از قانون منع به کارگیری بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شود و پس از آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی افزود: در جلسه هم‌اندیشی امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که این پیشنهاد را بپذیریم و فرایند انتخاب شهردار به تعویق بیفتد.

اعطا تصریح کرد: اگر استفساریه در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اجتماعی رأی بیاورد شهردار مستثنی می‌شود و کلاً فرایند انتخاب شهردار متوقف خواهد شد. اگر مهلت قانونی به اتمام رسید طبیعی است سرپرست انتخاب می‌کنیم تا پس از آن شهردار انتخاب شود.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اگر در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی استفساریه مستثنی شدن شهرداران رأی نیاورد، روز سه‌شنبه 15 آبان در جلسه علنی شورای شهر تهران رأی‌گیری خواهد شد و در نهایت 5 نفر انتخاب می‌شوند.

اعطا در پاسخ به اینکه آیا شهردار درباره تعویق افتادن فرایند انتخاب شهردار جدید با اعضای شورا تماس گرفته است، گفت: این طور نبوده است بلکه تعویق فرایند انتخاب شهردار به پیشنهاد چند تن از اعضای شورای شهر تهران بوده است و با شهردار نیز هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

درباره انتشار لیستی از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور مبنی بر بازنشسته بودن چند تن از گزینه‌های پیشنهادی شهرداری تهران، گفت: این نامه در چند روزی که تعطیل بوده است منتشر شده و با توجه به اینکه اطلاعات بعضی از افراد به سازمان مربوطه ارسال نشده بود بنابراین سازمان امور استخدامی اسامی که مدارکشان کامل بوده است بررسی کرده‌اند.

اسامی زیر ۱۲ نفر مورد تأیید سازمان امور استخدامی هستند:

۱- معصومه ابتکار

۲- غلامرضا انصاری

۳- پیروز حناچی

۴- مصطفی سلیمی

۵- محسن پورسید آقایی

۶- نصرالله جهانگرد

۷- مناف هاشمی

۸- ایرج معظمی

۹- عباس آخوندی

۱۰- سمیع‌الله حسینی مکارم

۱۱- علی اوسط هاشمی

۱۲- علی ربیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار