شعبه دوم مدارس مدرن ویژه دانش آموزان بی‌سرپرست در تبریز افتتاح شد

مدارس نیکان آینده بدون کوچکترین بودجه دولتی، توسط خیرین اداره می شود

تبریز(پانا) - با حضور استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولین ارشد استان دبستان و پیش دبستانی دخترانه غیردولتی نیکان آینده ویژه دانش آموزان بی‌بضاعت و بی‌سرپرست به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۸۶۷۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
شعبه دوم  مدارس مدرن ویژه دانش آموزان بی‌سرپرست در تبریز افتتاح شد

مجید خدابخش در آئین بهره برداری از دبستان و پیش دبستانی غیر دولتی نیکان آینده گفت: در جایگاه و عظمت انفاق و نیکوکاری همین قدر که، خداوند متعال در 30 آیه سوره بقره به این مهم تاکید کرده است، کافی است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ارتباطات و روابط انسانی نیاز اساسی جوامع بشری بوده و این موضوع لازمه شکل گیری فرهنگ و تمدن است.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت توجه به قشر آسیب پذیر جامعه یادآور شد: اگر برای آموزش هزینه نکنیم در آینده تاوان آنرا برای مقابله با ناهنجاری‌ها باید بپردازیم.

وی تصریح کرد: دانش آموزان، بدون تردید آینده سازان این مرز و بوم هستند و نقش تعیین کننده در آینده این مملکت خواهند داشت.

استاندار آذربایجانشرقی در پایان خاطر نشان کرد: جذب دانش آموزان این چنینی و نیازمند توجه از جهت اجتماعی برای سلامت جامعه و از نظر معنوی نیز کاری انسانی و ماندگار است که خیر آن هم به جامعه و هم خود افراد خواهد رسید.

خدابخش در بخش پایانی این مراسم با حضور در کلاس‌های درس ضمن بازدید از امکانات مجموعه با دانش آموزان مدرسه دیدار کرد.

نیکان آینده به عنوان نخستین مدرسه کودکان بازمانده از تحصیل ایران

مدیرعامل انجمن «حکمت» در آیین افتتاح این مدرسه با اشاره به اینکه پیش دبستانی و دبستان غیردولتی دخترانه «نیکان آینده » شعبه پروین، دومین مدرسه از مدارس این انجمن است، گفت: اولین مدرسه نیکان آینده در سال 1395 در تبریز افتتاح شده است و این جریان بزرگ خداپسندانه که از 2 سال گذشته آغاز شده ، با قدرت ادامه دارد.

سعید جلالی خاطرنشان کرد: مدرسه نیکان آینده در سال 1395 در مجموع 67 محصل را تحت پوشش قرار داد و دانش آموزان تحت پوشش ، در سال 1396 با 94 درصد افزایش به 127 نفر رسید.

وی افزود: هم اکنون که یک مدرسه دیگر نیز به مجموعه مدارس نیکان آینده اضافه شده است، با افتخار 217 دانش آموز نیازمند به خدمات آموزشی را تحت پوشش قرار داده ایم.

جلالی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در مدارس نیکان آینده، تصریح کرد: کودکان دارای پدر مرحوم، پدر زندانی، پدری که خانواده را ترک کرده و پدر مریض از کار افتاده می توانند در این مدارس به صورت کاملا رایگان در مقاطع دبستان و پیش دبستان تحصیل کنند.

مدیرعامل انجمن حکمت تاکید کرد: علاوه بر مناطق محروم و کمتر برخوردار تبریز، کودکان ساکن در روستاهای محروم اطراف تبریز نیز تحت پوشش این انجمن قرار گرفته اند.

جلالی ضمن تاکید بر اینکه پیش دبستانی و دبستان نیکان آینده بدون کوچکترین بودجه دولتی و توسط خیرین اداره می شود، عنوان کرد: نیکان آینده تنها مدرسه غیردولتی در کشور است که شفافیت مالی دارد و به دلیل اینکه ریالی از کودکان و والدین دریافت نمی شود، در کل کشور
بی نظیر است.

وی ادامه داد: هم اکنون 33 سرویس مدرسه برای جابجایی دانش آموزان فعالیت می کنند و 4 پزشک متخصص پوست و مو، کودکان، روانپزشک و دندانپزشک به طور مستمر کودکان را مورد معاینه قرار می دهند.

جلالی در بخش دیگری از صحبت های خود، اظهار کرد: کلاس های ویژه مادران این کودکان نیز به صورت مستمر در مدارس نیکان آینده تشکیل می شود تا مادران به عنوان کسانی که تاثیر زیادی در تربیت کودکان دارند نیز آموزش های لازم را ببینند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مواردی چون خیاطی و آشپزی نیز با کمک انجمن خیریه «صبح روشن» به مادران دانش آموزان ارائه می شود تا بتوانند زندگی مستقل تری داشته و به درآمدزایی برسند.

مدیرعامل انجمن حکمت با اشاره به برنامه های آتی این انجمن، تاکید کرد: در سال آینده نیز مدرسه جدیدی را در ناحیه 5 آموزش و پرورش تبریز افتتاح خواهیم کرد و درصدد ساخت یک موسسه مجهز آموزشی در منطقه خاوران هستیم.

جلالی ضمن تقدیر از همکاری های شایسته دکتر جعفر پاشایی مدیر کل و دیگر مدیران و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: تاکنون از هیچ بودجه دولتی استفاده نکرده ایم اما به دلیل هزینه بالای ساخت و ساز، از همکاری نهادهای دولتی استقبال می کنیم.

وی در پایان گفت: مدرسه غیردولتی «نیکان آینده» به عنوان مدرسه نمونه غیردولتی در کشور انتخاب شده و قرار است آذرماه امسال در شهر یزد از این مدرسه تقدیر شود.

گفتنی است انجمن «حکمت» ، انجمن حمایت از کودکان مستعد به تحصیل تبریز در سال 1395 یا مشارکت خیرین تبریزی مقیم داخل و خارج کشور تاسیس گردیده و تاکنون با تاسیس دو مدرسه در کلانشهر تبریز توانسته است شکل جدیدی از مدارس غیردولتی را معرفی کرده و درصدد افزایش شعبات این مدارس در سال های آتی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار