طعنه توئیتری سفیر انگلیس به دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران

تهران (پانا) - سفیر انگلستان در جمهوری اسلامی ایران به طعنه تصاویری از تداوم خرید و فروش در بازار تهران را در حساب توئیتری خود منتشر کرد.

کد مطلب: ۸۶۷۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
طعنه توئیتری سفیر انگلیس به دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران

راب مکیر، سفیر انگلیس در ایران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر تصاویری از بازارگردی‌اش در تهران را منتشر کرده است.

او نوشت: «امروز بازار جمعه شلوغه. در ایران خرید و فروش ادامه دارد...»

این توئیت کوتاه سفیر انگلیس در تهران در آستانه 13 آبان و بازگشت مرحله دوم از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران از دید کاربران فارسی و انگلیسی زبان توئیتر طعنه به ناکارآمدی تحریم‌های یکجانبه کاخ سفید علیه تهران تفسیر شده است.

راب مک‌ایر این تصاویر را در گشت‌وگذار خود از جمعه‌ بازار «پروانه» واقع در خیابان جمهوری در نزدیکی سفارت این کشور داشته، منتشر کرده است.

این تصاویر روند عادی خرید و فروش در ایران و گرمی بازارها در آستانه تحریم‌های آمریکا و اقدامات روانی بی‌شمار آنان برای اثرگذاری بر اقتصاد ایران، روایت می‌کند.

بر اساس اعلامات مقام‌های رسمی کاخ سفید، آمریکا با خروج از برجام تلاش دارد اقدامات «مخرب» و «ضد صلح» ایران در منطقه را متوقف کنند ولی مقامات جمهوری اسلامی همواره اعلام کرده‌اند که حضور ایران در کشورهایی نظیر سوریه با دعوت دولت این کشورها و به صورت کاملا قانونی انجام گرفته است.

واشنگتن تلاش کرد با اعمال تحریم‌های نفتی و ایجاد فشار سنگین به ملت ایران، اقتصاد کشور را به زانو در آورد ولی با توجه به همراهی نکردن کشورهایی نظیر هند و چین به عنوان مشتریان اصلی نفت ایران با تحریم‌های آمریکا، کاخ سفیر مجبور به ارائه معافیت به 8 کشور شده است.

کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان سه کشور مهم اروپایی حاضر در برجام نیز در همین راستا حمایت‌های گسترده‌ای از توافق هسته‌ای با ایران داشته و بر اساس اعلام مسئولان ایرانی، مکانیزم ویژه مالی اروپا برای تهران (SPV) پیش از سیزدهم آبان ماه رونمایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار