برگزاری دو رویداد فناورانه ملی برای حوزه گردشگری در آبان

همدان (پانا) - رئیس پارک علم و فناوری همدان در آستانه برگزاری چهلمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در همدان گفت: در آبان امسال دو رویداد فناورانه ملی در حوزه گردشگری برگزار می کنیم.

کد مطلب: ۸۶۷۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دو رویداد فناورانه ملی برای حوزه گردشگری در آبان

رئیس پارک علم و فناوری همدان بیان کرد: در راستای انتخاب استان همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا (همدان 2018) و میزبانی استان در چهلمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، پارک علم و فناوری همدان، دو رویداد ملی با عناوین ایده پارک همدان 2018 با موضوع گردشگری و صنایع دستی و نمایشگاه ملی استارت آپ‌های گردشگری و صنایع دستی را برگزار می‌کند.

مجید کزازی با اعلام این خبر گفت: این دو رویداد فناورانه ملی فرصت ارزشمندی برای معرفی توانمندی کسب و کارهای نوپای کشور در حوزه گردشگری و ارائه محصولات و خدمات نوآورانه به اعضای سازمان گردشگری میهمان در این اجلاس که شامل اعضا، فعالان، متخصصیان و سرمایه‌گذاران بین‌المللی حوزه گردشگری هستند را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان لزوم حضور فعال و پویای حوزه فناوری در تمام برنامه‌های از این قبیل گفت، پیشنهاد برگزاری این دو رویداد را به دبیرخانه مربوط ارائه دادیم و با موافقت دبیرخانه، پشتیبانی‌های فنی و مالی انجام شد و برنامه‌ریزی اجرایی آن صورت پذیرفت.

کزازی در تشریح رویداد ملی ایده پارک همدان 2018 با موضوع گردشگری و صنایع دستی بیان کرد، این رویداد توسط پارک در روز 19 آبان 1397 در دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود و زمینه مناسبی برای به اشتراک‌گذاری ایده‌های مبتنی بر خلاقیت‌ها و تجربیات عملی و دارای توجیه اقتصادی است.

وی همچنین گفت: فراخوان این رویداد از اوایل شهریور آغاز شد و بیش از 80 ایده از استان‌های مختلف کشور از قبیل مازندران، یزد، قزوین، کردستان و... در دبیرخانه رویداد ایده پارک توسط صاحبان ایده ثبت شد. از این میان، 24 ایده برای ارائه در روز رویداد انتخاب و به پنج نفر برتر جوایز نقدی اهدا می‌شود، همچنین نفرات برتر فرصت حضور چهلمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری را کسب می‌نمایند.

دبیر کمیته علم و فناوری ستاد اقتصاد مقاومتی استان در خصوص نمایشگاه ملی استارت آپ‌های گردشگری و صنایع دستی نیز اظهار کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه، بازدید اعضای سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) از استارت آپ‌ها و مشاغل نوپای حوزه گردشگری و صنایع دستی کشور است و در صورت علاقمندی امکان سرمایه‌گذاری و همکاری میان استارت‌آپ حاصل گردد.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه همزمان با افتتاحیه چهلمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری در روز 21 آبان 1397 در محل هتل باباطاهر همدان برگزار می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری همدان در پایان از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، شرکت سیاحتی علیصدر و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بوعلی سینا به دلیل مشارکت و حمایت‌های مالی و معنوی تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار