در گفت‌وگو با پانا

ربیعی، نماینده مجلس: جامعه کارگری با حقوق‌های فعلی نمی‌تواند امرار معاش کنند

ربیعی: بسته‌های حمایتی برای کارگران پیش‌بینی شود تا از فشاری که بر این قشر وارد شده است، کاسته شود

تهران (پانا) - «کاهش قدرت خرید و افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی گریبانگیر تمامی اقشار جامعه به ویژه کارگران شده است. کارگران با وضع اقتصادی که پیش آمده است، زیر خط فقر قرار گرفته‌اند و جامعه کارگری با حقوق‌های فعلی نمی‌توانند امرار معاش کنند.»

کد مطلب: ۸۶۶۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ربیعی،  نماینده مجلس: جامعه کارگری با حقوق‌های فعلی نمی‌تواند امرار معاش کنند

خدیجه ربیعی، نماینده مردم بروجن در مجلس با بیان مطلب فوق به پانا درباره زمزمه افزایش حقوق کارگران گفت: تصمیم‌گیری درباره حقوق کارگران بر اساس نرخ تورم صورت می‌گیرد اما در سال‌های اخیر با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید کارگران شاهدیم که حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم افزایش نیافته است و هرساله مشکلات کارگران افزوده می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت تصمیم‌گیری برای حقوق و رفع مشکلات معیشتی کارگران در وضع کنونی اقتصادی گفت: هم‌اکنون کارگران در زمینه تامین معیشت خود در تنگنا قرار گرفته‌اند و حقوق آنها متناسب با افزایش نرخ کالاها در بازار نیست. برای عبور از نوساناتی که در بازار ایجاد شده است، مجلس پیشنهاد کرده است که بسته‌های حمایتی برای کارگران پیش‌بینی شود تا از فشاری که بر این قشر وارد شده است، کاسته شود.

ربیعی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور باید با نظارت و کنترل ریشه‌ای حل شود، گفت: دولت باید اقدامی فوری برای ساماندهی اوضاع معیشتی کارگران انجام دهد.

این نماینده مجلس درباره اقدامات کمیسیون اجتماعی مجلس برای رفع مشکلات کارگران گفت: بررسی مشکلات معیشتی مردم با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی، کمیته امداد و سازمان بهزیستی در دستور کار کمیسیون اجتماعی و سایر کمیسیون‌های مجلس قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار