نماینده موسسه مهندسی آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا: پیوند صنعت و دانشگاه در بخش هوایی ضروری است

تهران (پانا) - نماینده موسسه آموزشی و فنی مهندسی آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا EASAبا بیان اینکه دانش‌بنیان شدن صنعت و دانش هوایی در ایران در دستور کار قرار گرفته است می‌گوید اولین دوره مهندسی مکانیک هوایی در مجتمع فنی تهران آغاز شده است که در آن 420ساعت آموزش طی سه ماه دوره آموزشی پیش‌بینی شده است.

کد مطلب: ۸۶۶۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
نماینده موسسه مهندسی آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا:  پیوند صنعت و دانشگاه در بخش هوایی ضروری است

اردشیرکشاورزی با بیان اینکه‌ بیش از چند سال است که سیستم هوانوردی کشور به سمت قوانین اروپا حرکت کرده است اظهار کرد: چندین ماه است که دوره‌هایی برای ارتقای مهارت‌های فنی هوایی درحال برگزاری است اما امکانات لازم به آنها داده نشده است.

وی یادآور شد: دوره‌های فنی و مهندسی از سوی سازمان هوانوردی کشور پیش‌بینی شده است و این دوره‌ها درحالی برگزار می‌شود که هیچ سازمانی امکانات لازم را به وجود نیاورده است تا بتوان مرحله عملی آموزشها را اجرایی کنند و این دوره‌ها متاسفانه محدود به بخش‌ها و آموزش‌های تئوری شده است.

کشاورزی از راه‌اندازی مرکز اموزش‌های پارت 147 خبر داد و گفت: هدفگذاری شده تا ایران به عنوان مرکز آموزش‌های مهندسی، فنی و مکانیک هوایی خاورمیانه شود و علاوه بر تامین نیروی مورد نیاز داخلی در این بخش بتوان نیروهای لازم را به خاورمیانه و اروپا نیز صادرکرد.

وی با تاکید بر ضرورت پیوند صنعت و دانشگاه در بخش هوایی عنوان کرد:‌ مهارت‌های فنی در زمینه صنعت هوایی کشور باید در وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم مورد نیز توجه جدی قرار گیرد.

وی از تحول عظیم صنعت هوانوردی در کشورمان خبر داد و در عین حال به حرکت استانداردهای صنعت هوانوردی به استانداردهای اروپا که بهترین استانداردهای هوانوردی در دنیا محسوب می شود نیز تاکید کرد.

وی به اهمیت و جایگاه آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا اشاره کرد و افزود:‌ مرکز فنی مهندسی و آموزشی ذیل قوانین اتحادیه اروپا فعالیت می‌کند. ما با توجه به نیاز صنعت کشور به برگزاری دوره‌های موجود و همچنین فرصت‌های شغلی موجود در دنیا با استفاده از پتانسیل‌های موجود خود در اتحادیه اروپا برای اولین بار در کشور موفق به اخذ گواهینامه EASA PART 147 از اتحادیه اروپا شدیم .

وی ادامه داد:‌ در حال دریافت اولین مجوز مرکز تعمیر و نگهداری هواپیما EASA PART 145 از آژانس ایمنی هوانوردی هستیم که با دریافت این مجوز نیازهای فنی مهندسی و آموزشی موجود در صنعت هوانوردی کشور برطرف خواهد شد.

کشاورزی با بیان اینکه با پیاده‌سازی سیستم‌های آموزشی هوانوردی اروپا می‌توانیم ضمن تامین نیروی انسانی متخصص و زبده داخل کشور اعم از خلبان، مهندسان و تکنیسین‌های فنی و مهمانداران و.. بر اساس استانداردهای اروپایی نسبت به اعزام بهترین خلبانان؛ مهندسان و تکنیسین‌های فنی و... به خارج از کشور اقدام کنیم که همین امر باعث رونق بیشتر صنعت هوانوردی کشور شده است و جایگاه ایران را در صنعت هوانوردی دنیا ارتقاء خواهد داد.

وی گفت: در یک سال آینده می‌توانیم از نیروهای داخلی در این صنعت استفاده کنیم و به خارج از کشور نیز اعزام کنیم.

کشاورزی گفت:‌ استانداردهای اتحادیه اروپایی در سطح جهان جزء استانداردهای سطح بالا و پذیرفته شده‌ای است؛بر اساس این گواهینامه، از این پس دانشجویان و فعالان صنعت هواپیمایی کشور می‌توانند بعد از طی دوره‌های آموزشی مطابق با قوانین و استانداردهای بین‌المللی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA)، در صنایع هواپیمایی در سر تا سر دنیا مشغول کار شوند.

وی گفت:‌ البته به نظر می‌رسد سازمان هواپیمایی کشوری ضمن ارتقا سایر حوزه‌های صنعت هوانوردی کشور اهتمام ویژه‌ای بر توسعه دانش فنی و به روز کردن استانداردها و قوانین هوانوردی کشور بر اساس استانداردهای آزانس ایمنی هوانوردی اروپا EASA از خود نشان داده است.

وی با بیان اینکه تنها عاملی که تحریم‌های صنعت هوانوردی نمی‌تواند زیاد در آن تاثیرگذار باشد حوزه آموزشی این صنعت است گفت: تحریم‌ها نمی‌تواند جلودار فعالیت‌های صنعت هوانودری کشورمان شود و این سیستم تنها عاملی است که می‌تواند تحریم‌ها را کم اثر کند.

کشاورزی در عین حال بیان کرد: میانگین عمر هواپیماها در ایران بالای 20 سال است و در اروپا 7 سال است که با این امکانات و تربیت نیروهای متخصص می‌توانیم هواپیماهای فرسوده اورهال شود و به دنیا نیز نیروی انسانی متخصص را صادر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار