فرهنگسرای حکمت در کوی محمدیه در آینده نزدیک افتتاح می شود

همدان (پانا) - رئیس و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و برخی مدیران مدیریت شهری همدان با حضور در کوی محمدیه همدان به بررسی مشکلات و درخواست های ساکنان این منطقه پرداختند.

کد مطلب: ۸۶۶۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگسرای حکمت در کوی محمدیه در آینده نزدیک افتتاح می شود

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این دیدار صمیمی که پنجشنبه شب گذشته برگزار شد، گفت: حضور در مناطق مختلف شهر با هدف بررسی مشکلات و درخواست‌های مردمی یکی از مهمترین اهداف شورای اسلامی دوره پنجم و شهرداری همدان است که در این رابطه هیأتی متشکل از کمیسیون‌های مختلف شورای شهر برای دیدارهای مردمی در مناطق مختلف شهر همدان حضور پیدا می‌کنند و به بررسی موضوعات و مشکلات می‌پردازند که امیدواریم این جلسات نتایج مثبتی را برای شهروندان رقم بزند.

کامران گردان در ادامه افزود: برخی از نیاز‌ها و مشکلات موجود در اسرع وقت قابل پیگیری و رسیدگی است و برخی از موضوعات نیازمند وقت و بودجه کافی است که بر اساس نیازها اولویت بندی و اجرایی خواهد شد که لازم به یادآوری است با تصمیم اعضای شورای اسلامی دوره پنجم عوارض نقشه پروانه تا سقف دو و نیم طبقه طی سال جاری در این منطقه رایگان شده است که ساکنان منطقه می‌توانند از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را داشته باشند.

وی با بیان اینکه به مشکلات موجود در کوی محمدیه اشراف داریم، تصریح کرد: تعریض ورودی کوی محمدیه یکی از مهمترین درخواست‌های اهالی این کوی است که خوشبختانه با توافقاتی که با مالک ملک مورد نظر صورت گرفته است تا 10روز آینده دیوار این ملک تخریب و در مسیر بازگشایی انجام خواهد شد.

گردان در ادامه افزود: تعریض خیابان شهید احمدخانی، بهسازی و تعریض معابر عمومی، نصب تابلوهای ایمنی و رانندگی با هدف کاهش تصادفات احتمالی، بهره برداری از فرهنگسرای حکمت که در حال حاضر در مرحله تجهیز است، افزایش سرانه فضای سبز منطقه، افزایش مخازن زباله و تنظیف معابر، لکه گیری و آسفالت معابر اصلی و فرعی، اجرای کامل شبکه فاضلاب و... بخشی از مهمترین نیازها و اقداماتی است که در کوی محمدیه همدان نیازسنجی شده است که در دستور کار شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان قرار دارد و قطعاً با تلاش و کوشش جدی شهردارهمدان، مدیر منطقه دو و سایر مدیران مجموعه مدیریت شهری در دوره‌های کوتاه مدت و میان مدت شاهد رفع محرومیت در این منطقه خواهیم بود.

* شهردار همدان: ورودی کوی محمدیه به زودی تعریض می‌شود

شهردار همدان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه خدمت‌رسانی به شهروندان این منطقه برای بنده و مدیران مجموعه افتخار است، اظهار کرد: شهر همدان با جمعیتی در حدود هفتصد هزار نفر نیازمند خدمات گسترده‌ای است که برای نمونه روزانه 500 تن زباله از شهر همدان جمع آوری می‌شود که همین موضوع باعث شده همدان به عنوان یکی از پاکترین و تمیزترین شهرهای کشور مطرح باشد و تحقق این امر تنها با همراهی و مشارکت شهروندان به نتیجه رسیده است و تجربه نشان داده هر جایی که شهروندان همراه و یاریگر مدیریت شهری بودند اقدامات و خدمات ارائه شده از لحاظ کمی و کیفی رشد مناسبی داشته و رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته است که در این رابطه می‌توان به مشارکت بالای اهالی کوی محمدیه در حوزه‌های مختلف شهری و خدماتی طی سال‌های اخیر اشاره کرد که نتایج مثبت و خدمات مناسبی را برای خود به دست آورده اند.

عباس صوفی افزود: بودجه امسال شهرداری همدان حدود 650 میلیارد تومان است که براساس برآوردها برای اداره شهر نیازمند 2.5 تا 3 میلیارد تومان درآمد روزانه هستیم تا بتوانیم بودجه مصوب را اجرایی کنیم که متأسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی که از ابتدای امسال به کشور تحمیل شده است در تأمین منابع مالی با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده ایم به طوری که قیمت مصالح برای اجرای پروژه‌ها و قیر برای آسفالت معابر افزایش 5 برابری داشته است که سرعت و شتاب خدمات رسانی را با کُندی مواجه کرده است.

وی در ادامه گفت: تمام هدف مدیریت شهری ارتقای سطح کیفی زندگی و رفاه شهروندان است که بر این اساس اقدامات برای توسعه و آبادانی بیشتر منطقه کوی محمدیه در نظر گرفته شده است که تعریض ورودی این منطقه طی چند روزه آینده اجرایی خواهد شد و احداث پارک دوهزارمتری محله‌ای نیز کلنگ زنی خواهد شد.

شهردار همدان در ادامه با بیان اینکه طرح تفصیلی و طرح جامع شهر همدان در سال جاری بازنگری خواهد شد، گفت‌: با بازنگری این دو طرح در بالابردن سطح کمی و کیفی این منطقه تلاش خواهیم کرد تا در حوزه شهری خدمات بهتری را ارائه کنیم.

* ابرار خرم: طی امسال و سال آینده تمامی معابر کوی محمدیه آسفالت خواهد شد

مدیر منطقه دو شهرداری همدان نیز گفت: معابر کوی محمدیه در سال‌های گذشته وضعیت اسفبار داشت که طی ده سال اخیر با همکاری مردم منطقه و مسؤولان شهری و استانی و برگزاری جلسات متعدد شاهد اقدامات ارزنده‌ای در این منطقه هستیم که امروز این محله از بن بست خارج شده و رشد و توسعه مناسبی را شاهد هستیم.

رضا ابرار خرم افزود: تملک و بازگشایی معابر اصلی و فرعی، جدول‌گذاری، دفع آب‌های سطحی، زیرسازی و آسفالت معابر فرعی و اصلی، تنظیف و رفت و روب منطقه و... بخشی از اقداماتی است که در این منطقه توسط شهرداری اجرایی شده و در حال پیگیری است که امسال تمامی کوچه و معابر این منطقه زیر سازی شده است و طی امسال و سال آینده تمامی معابر کوی محمدیه آسفالت خواهد شد، و علاوه بر این اقدامات عمرانی و خدماتی اقدامات فرهنگی نیز در حال پیگیری است که تجهیز کامل فرهنگسرای حکمت طی چند روز آینده به اتمام خواهد رسید و در زمان مناسبی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که جا دارد از مشارکت بالای شهروندان منطقه که مسؤولیت ما را بیشتر می‌کند تقدیر و تشکر کرد.

* بادامی نجات: کوی محدیه به عنوان آزمونه مشارکت‌های مردمی در شهر همدان معرفی شود

حمید بادامی نجات نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: اعضای شورای دوره پنجم بازدیدهای زیادی از مناطق مختلف شهر داشته اند که در این میان انسجام، برنامه‌ریزی و مشارکت مردم کوی محمدیه در موضوعات مختلف شهری، فرهنگی، بهداشتی، مذهبی و... در شهر و استان همدان کم نظیر است که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد و می‌طلبد کوی محدیه به عنوان آزمونه مشارکت‌های مردمی در شهر همدان معرفی شود تا سایر مناطق و محلات شهر نیز از آن الگو برداری کنند چرا که این حجم از مشارکت‌های مردمی توسعه مناطق را به همراه دارد و بایستی از آن حمایت شود.

*فتحی: مشارکت شهروندان کوی محمدیه در کشور بی‌نظیر است

علی فتحی، رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت:‌ اقدامات و فعالیت‌های مردمی در کوی محمدیه بسیار جالب توجه است و نمونه این حجم از مشارکت شهروندان را در هیچ جای کشور شاهد نیستیم که بایستی مورد توجه و حمایت مسؤولان قرار گیرند که در همین راستا شورای اسلامی شهر خود را موظف می‌داند حمایت‌های بیشتری را در این باره داشته باشد تا کوی محمدیه در استان و کشور معرفی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار