تشریح گزارش اقدامات مدیریت شهری در کربلا

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت حضور نیروهای شهرداری در کربلا و نجف عمدتا به صورت داوطلبی و در راستای انجام ماموریت‌های محوله و خدمات شهری بوده است.

کد مطلب: ۸۶۶۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تشریح گزارش اقدامات مدیریت شهری در کربلا

محمد جواد حق‌شناس در نود و ششمین جلسه شورا به ارایه گزارش بازدید خود از اقدامات نیروهای شهرداری تهران در عتبات عالیات در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی پرداخت و گفت: در آستانه اربعین حسینی بازدیدی به همراه شهردار تهران از اقدامات نیروهای شهرداری تهران در عتبات داشتیم.

وی ادامه داد: از شهرداری تهران بالغ بر 1350 از همکاران اعزام شده بودند که این عزیزان عموما از میان داوطلب‌ها و با ضوابط خاص انتخاب شدند. با این حال در مجموع نیروهای اعزامی از سوی شهرداری‌ها 2395 نفر بوده است که در سه شهر نجف، کربلا و کوفه به خدمات‌رسانی بر اساس توافقات با عتبات و تقسیمات وزارت کشور به عنوان ستاد کل انجام گرفته مشغول هستند.

وی ادامه داد: نیروهای شهرداری تهران در سه شهر مستفر هستند که 950 نفر از آنان در کربلا و 400 نفر در نجف و کوفه مستقر هستند. در این روند مسئولیت‌های واگذار شده به دوستان، دیدارهایی با مسئولان عتبات داشتیم که در مجموع در تمام دیدارها رضایت جدی از شهرداری تهران و عملکرد همکاران کاملا وجود داشت.

حق شناس اظهار کرد: با وجود باران شدیدی که در کربلا بارید و سیلی که جاری شده بود و خساراتی نیز به دنبال داشت همکاران با تلاش فراوان خود را آماده کردند و خدمت رسانی‌ها از سر گرفته شد. نکته قابل توجه در حضور نیروهای شهرداری در کربلا و نجف این است که این حضور عمدتا در راستای ماموریت‌های محوله و اقدامات خدمان شهری است و بر خلاف روند گذشته که حضورها بیشتر جنبه زیارتی داشته، حضور نیروهای شهرداری تهران در راستای ماموریت‌های محوله بوده است. این موضوعی است که از سال گذشته و به ویژه امسال در دستور کار ما قرار گرفته است.

این عضو شورا همچنین از اینکه برخی موکب‌هایی که با هزینه شهرداری برپا شده است اما هم اکنون در اختیار شهرداری نیست، گفت: متاسفانه موکبی که قبلا با هزینه‌های بالایی در شهرداری در دوره مدیریت قبلی شکل گرفته بود و باید هم‌اکنون در اختیار سازمان بسیج شهرداری باشد، در اختیار اعضای شورای قبلی است و این امر جای سوال دارد.

حق‌شناس گفت: در روزهایی که ما آنجا بودیم بر اساس اطلاعات برای یک میلیون و 600 هزار نفر ویزا صادر شده بود که البته مشکلاتی از بابت تهیه و واگذاری ارز وجود داشت که ما آنها را به مسئولان منتقل کردیم ولی نکته‌ای که می‌خواهم بگویم این است که با وجود تمام اقدامات شهردارها که قابل تقدیر است اما این اقدامات هیچ تناسبی با اقدامات مردمی ندارد و مردم عاشقانه و داوطلبانه به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند. با این حال حضور همکاران ما یکی از برگ‌های پر افتخار ما در شورای پنجم محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار