به میزبانی خراسان رضوی برگزار می شود :

سومین جشنواره کشوری جلوه گاه اثر و اندیشه

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش از آن که کلاس چند پایه را فرصت تعریف کنیم و یا آن را یک تهدید تلقی نماییم.

کد مطلب: ۸۶۵۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد

شکوهی، در نشست هم اندیشی سومین جشنواره کشوری جلوه گاه اثر و اندیشه که در سالن کنفرانس مرکز آموزشی رفاهی امام علی (ع) مشهد برگزار شد اظهار داشت : پیش از آن که کلاس چند پایه را فرصت تعریف کنیم و یا آن را یک تهدید تلقی نماییم ، باید به عنوان یک واقعیت بدانیم که نوع مواجهه ما آن را به فرصت یا تهدید تبدیل می کند.

وی ادامه داد: این باور در آموزش ابتدایی بوده است که باید برای گروهی که کلاس های چند پایه تحصیل می کنند به واسطه موقعیت ویژه آن، به تولید بسته های یادگیری آموزشی تحصیلی و تولید محتوا بپردازیم و برنامه ریزی های لازم را اتخاذ کنیم.

شکوهی گفت: از جمله موضوعاتی که تمرکز ما بر روی این موضوع را نشان می دهد برگزاری جشنواره ها و گردهمایی ها با هدف جریان سازی در کشور در رابطه با این موضوع است و اگرچه خود آن جشنواره محصول مشخص، پایدار و ماندگاری ندارد ولی در ایجاد جریان فکری، توجه، تمرکز و حساسیت نسبت به موضوع کمک می کند و در واقع موضوع را از حاشیه به متن وارد می کند.

وی جشنواره جلوه گاه اثر و اندیشه را زمینه ساز ایجاد فرصت ها و موقعیت هایی مناسبی برای کلاس های چند پایه دانست و در خصوص کلاس ها و مدارس چند پایه عنوان کرد: اینگونه مدارس و کلاس ها تمام اجزا و عناصر کلاس های تک پایه را دارا بوده و در عین حال ذاتاً تفاوت های قابل توجهی دارند که مدیریت کلاس های چند پایه را کاری شگرف و متفاوت می کند.

مدیرکل آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به انتخاب دبیرخانه کشوری کمیته کیفیت بخشی به کلاس های چندپایه در خراسان رضوی با رویکرد رشد و توسعه کلاس های چندپایه، انتخاب راهبران آموزشی را یک حرکت استراتژیک آموزشی در دوره ابتدایی ذکر کرد که می تواند زمینه ساز خروج مدارس چندپایه از حاشیه شود.

وی در پایان دبیرخانه کیفیت بخشی به کلاس های چندپایه، جشنواره جلوه گاه اثر و اندیشه و راهبران آموزشی تربیتی را سه بخش تاثیرگذار در اجرای برنامه های دوره آموزش ابتدایی دانست.

ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و دبیر محتوایی سومین جشنواره جلوه گاه اثر و اندیشه هم در این جلسه با اشاره به جامعه هدف جشنواره که شامل آموزگاران و مدیر آموزگاران کلاس های چندپایه، راهبران آموزشی و تربیتی و دانش آموزان مدارس چندپایه، اهداف کلی جشنواره جلوه گاه اثر و اندیشه در سال تحصیلی 97-96 را مواردی همچون پایش اثر بخش رویکرد تدریس تلفیقی، گردآوری مجموعه تجارب آموزش های تلفیقی، بررسی فعالیت های راهبران آموزشی و تربیتی، مستند سازی خلاقیت و نوآوری با رویکرد نظارت تحولی و مطالعه دستاوردها و مستندات عملکرد استان ها دانست.

وی افزود: درحال حاضر 218 اثر از 28 استان در سه محور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار