رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی را تشریح کرد

546 اردوی جهادی دانش‌آموزان در کشور راه‌اندازی شده است

تاکنون ۱۳ هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور اعزام شدند

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش آموزی برنامه های هفته بسیج دانش‌آموزی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۶۵۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
546 اردوی جهادی دانش‌آموزان در کشور راه‌اندازی شده است

علی صابرماهانی با تشریح برنامه های هفته بسیج دانش آموزی و با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموزی که در طول دفاع مقدس با شناخت صحیح تکلیف خود از آرمان های اسلام دفاع کردند گفت: «هفته بسیج از ۷ آبان آغاز می‌شود و تا ۱۳ آبان ادامه دارد که روز بسیج، روز ۸ آبان سالروز شهادت شهید فهمیده است.»

او ادامه داد: «نگاه بلندی که امام راحل به حرکت این نوجوان بسیجی داشت و از او به عنوان رهبر یاد کرده‌اند، برای ما گرامی است.»

صابرماهانی افزود: «برخی مدارس بالای ۲۰۰ شهید در طول دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده‌اند؛ حتی یک مدرسه در یک شهرستان است که ۷۰۰ شهید دانش آموز دارد.»

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گفت: «انتهای این هفته، روز ۱۳ آبان روز بزرگی است. در سه واقعه ای که در این روز اتفاق افتاد نقش امریکا دیده می شود. باید در جهت بصیرت‌افزایی نوجوان و شناخت درست دانش‌آموزان از دشمنی آمریکا صحبت کنیم.»

او به جایگاه قانونی بسیج دانش آموزی اشاره کرد و گفت: «بسیج در آموزش و پرورش در ۳ مقطع فعالیت دارد. این فعالیت‌ها در دوره ابتدایی امیدان، دوره متوسطه اول پویندگان و دوره متوسطه دوم پیشگامان نام دارد.»

صابرماهانی گفت: «بسیج یک سیر تربیتی است. دانش‌آموز ۱۳ سال در فضای آموزش و پرورش تنفس می‌کند و باید از این ظرفیت استفاده کند.»

رئیس بسیج دانش آموزی گفت: «بزرگ‌ترین اردوی تشکیلاتی مربوط به بسیج دانش‌آموزی است که ۱۷هزار فرمانده به عنوان مسیول بسیج دانش‌آموزی در عرصه‌های مختلف فعالیت دارند.»

او ادامه داد: «ما هرساله یک الگوی تربیتی را به دانش آموزان معرفی می‌کنیم. براساس مجوز قانونی بسیج در عرصه فرهنگی، علمی، سیاسی، اجتماعی، سازندگی، دفاعی و تشکیلاتی فعالیت داریم و به اندیشه دانش‌آموزان بها می‌دهیم.»

صابرماهانی گفت: «شوراهای اندیشه‌ورزی در سطح استان و کشور از سطح دبیرستان راه‌اندازی شده است و در آن‌ها در قالب کارگروه درباره موضوعات مختلف صحبت می‌شود.»

او گفت: «روح جهانی باید در دانش‌آموز دمیده شود تا در مسیر تربیتی قرار گیرد لذا ۵۴۶ اردوی جهادی را با حضور دانش‌آموزان در کشور راه‌اندازی کردیم.»

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی درباره اردوی راهیان نور دانش آموزی گفت: «سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تا دانش آموز به اردوی راهیان نور می‌روند و از ۱۵ مهر تاکنون ۱۳هزار دانش آموز به اردوها اعزام شدند و مرحله بعدی از ۱۲ آبان آغاز می‌شود.»

او ادامه داد: «راهیان نور به عنوان یک حرکت ترییتی مدنظر است. آشنا کردن دانش آموز با دشمن اصلی‌ترین کارهایی است که دنبال می‌کنیم.»

صابرماهانی افزود: «در کتاب آمادگی دفاعی سال دهم دانش‌آموزان عکس تسلیم شدن امریکا را آورده‌ایم تا دانش‌آموزان ذلت آمریکایی‌ها را ببینند.»

او ادامه داد: «حضور گسترده دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان را خواهیم داشت و حضور این نسل نشان می‌دهد امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گفت: «اردوی استکبارستیزی خواهیم داشت. دانش‌آموزان از موزه عبرت اردوی خود را آغاز می‌کنند و لانه جاسوسی را نیز می‌بینند و با جنایات امریکا آشنا می‌شوند‌.»

• صابرماهانی افزود: «فرصت خوبی را در اختیار داریم تا از ظرفیت آموزش و پرورش در جهت تربیت دانش آموزان استفاده کنیم. در کتاب کلاس چهارم دوره ابتدایی شهید خرازی را در قالب درس فرمانده دل ‌ها به دانش آموزان معرفی کردیم.»

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گفت: «در کلاس نهم ۲ ساعت و در کلاس دوازدهم ۳ ساعت درس آمادگی دفاعی داریم. حتی قریب به ۴۰۰‌هزار دانش آموز پسر هرساله در میدان تیر حاضر می‌شوند.»

او افزود: «در این هفته تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل را خواهیم داشت که دانش‌آموزان بعد از آن به سمت مزار شهید فهمیده می‌روند. همچنین یک برنامه ملی ۱۲ آبان در مدرسه ماندگار البرز برگزار می‌کنیم.»

صابرماهانی گفت: «کتابی شامل بیش از ۴۰ شهید استان‌های مختلف تحت عنوان شهیدان فهمیده را تدوین کردیم تا شهدا را به دانش‌آموزان معرفی کنیم. همچنین سیر نمایشگاهی دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای دانش‌آموزان خواهیم داشت.»

او به همکاری بسیج دانش‌آموزی با بسیج اقشار اشاره کرد و گفت: «با بسیج اصناف همکاری داشتیم و طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز» را امسال اجرا کردیم و بر این اساس هر کاسب، به نام یک دانش‌آموز شهید، برای یک دانش‌آموز بی بضاعت لوازم مدرسه را خریداری کرد؛ در این طرح ۱۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش بسیج اصناف قرار گرفت.»

صابرماهانی درباره تقویت روحیه ایثار در دانش‌آموزان، گفت: «در کتاب آمادگی دفاعی پایه دهم، عکس تسلیم شدن ملوانان آمریکایی به تصویر کشیده شده است که ذلت آمریکا و عزت ایران اسلامی را نشان می‌دهد یا در کتاب چهارم دبستان، درسی به نام فرمانده دل‌هاست که درباره شهید خرازی است و دانش‌آموزان اصفهانی برای این درس به مزار این شهید می‌روند، میثاق‌نامه قرائت می‌کنند و مدال می‌گیرند.»

او درباره امنیت اردوهای راهیان نور گفت: «مسئول ایمنی بسیج و سپاه عضو قرارگاه راهیان نور هستند و تمام دستورالعمل ها وقتی امضا می‌شود که مسئول ایمنی دیده باشد و بچه ها در مواردی که در دسترس است باید با قطار بروند و همچنین لازم است سرویس‌های حمل و نقل مطمئن باشد.»

صابرماهانی ادامه داد: «در نظر سنجی که از دانش‌آموزان داشتیم بالای 90 درصد آنها از راننده‌ها راضی بودند و بحث ایمنی برای ما مهم است اما در حادثه اخیر که رخ داد بحث بارندگی و لغزندگی جاده را داشتیم البته با شرکتی که حمل و نقل را بر عهده دارد برخورد می‌شود. »

صابر ماهانی افزود: «اتوبوسی که در اختیار این دانش‌آموزان قرار گرفته بود از سوی کارشناس نیروی انتظامی چک شده بود و مشکلی نداشت اما بعضی موارد خارج از توان ما است و اتفاقاتی رخ می‌دهد. »

او گفت: «آموزش و پرورش معتقد است راهیان نور یک اردوی زودبازه تربیتی است و باید تمهیدات لازم برای امنیت آن اندیشیده شود که در این رابطه در اتوبوس‌ها یک نفر را به عنوان پلیس یار داریم که باید تذکر دهد تا این اتفاقات رخ ندهد و با یک حادثه نمی‌توان این کار بزرگ را کنار گذاشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار