رئیس ستاد اربعین وزارت کشور: زیرساخت‌ها برای دریافت دینار زائران در عراق فراهم نیست

تهران (پانا) - رئیس ستاد اربعین وزارت کشور از فراهم نبودن زیرساخت‌ها برای دریافت دینار زائران در عراق خبر داد و گفت تا کنون بیش از یک میلیون و 650 هزار ویزا صادر شده است.

کد مطلب: ۸۶۵۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس ستاد اربعین وزارت کشور: زیرساخت‌ها برای دریافت دینار زائران در عراق فراهم نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار حسین ذوالفقاری در حاشیه نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی در خوزستان اظهار کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و 750 هزار نفر فقط در سامانه سماح حج و زیارت ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، بیش از یک میلیون و 650 هزار ویزا صادر شده و تا امروز تقریبا تعداد زائرانی که از مرزها عبور کردند به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد که این تعداد به غیر از زوار کشورهای خارجی است.

رئیس ستاد اربعین وزارت کشور بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری با همکاری دولت عراق 25 نقطه برای صدور ویزا تعیین شده است که این رقم در سال گذشته 16 نقطه بوده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه بررسی مدارک به صورت روزانه انجام می‌شود تا حداکثر سرعت در صدور ویزا را داشته باشیم و کمترین زمان ممکن از مردم گرفته شود، عنوان کرد: مردم عزیزمان بدانند صدور ویزا در دفاتر عراق معطلی ندارد، امیدوارم عزیزانی که در سامانه سماح و شرکت‌های مسافرتی فعالیت دارند، وقت بیشتری را صرف کنند تا با سرعت ویزاهای مردم صادر شود.

رئیس ستاد اربعین وزارت کشور با اشاره به اقدام مهم بانک مرکزی درخصوص تهیه ارز، گفت: برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه در تهیه دینار، بانک مرکزی اقدام به ثبت نام و توزیع دینار و تعویض با ریال در عراق کرده که به علت آماده نبودن بسترها و زیرساخت‌های مرتبط با مشکلاتی مواجه شده است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها در عراق برای پاسخگویی به تعداد زائرانی که درخواست ارز کرده‌اند، کافی نیست، افزود: در مجموع 162هزار نفر ثبت نام کرده‌اند و تاکنون فقط کمتر از 10 درصد در عراق موفق شده‌اند، دینار دریافت کنند، برای رفع این مشکل بانک مرکزی و بانک ملی موظف شدند که در حد امکان باجه‌های پرداخت ارز را در داخل خاک عراق افزایش دهند.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تمهیدات ستاد اربعین برای بازگشت زائران، گفت: مدیریت زمان رفت و برگشت را مردم در طول این چند سال تجربه کرده‌اند، خدمات و برنامه‌های امنیتی و انتظامی، بهداشتی و درمانی تا 3 روز بعد از اربعین در داخل خاک ایران و عراق ادامه دارد، پیش‌بینی شده است که تا آخرین لحظه بتوانیم، خدمات رسانی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی توصیه کرد: زائرانی که زودتر رفته‌اند، زودتر نیز برگردند تا در یک مقطع زمانی ازدحام جمعیت و اختلال در خدمات رسانی ایجاد نشود.

ذوالفقاری تصریح کرد: امسال از هر نظر زیرساخت و ساماندهی خدمات در داخل ایران و عراق، در هیچ یک از بخش‌ها مشکلی ایجاد نشده و نسبت به سال گذشته کمترین مشکل را شاهد بوده‌ایم.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در پایان گفت: محور اصلی راهپیمایی عظیم اربعین خود مردم و موکب داران هستند، ستادهای اربعین مراکز استان‌ها نقش بسترسازی برای ایفای نقش مردم را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار