آغاز ثبت نام نهمین دوره مسابقه کشوری خلاقیت دانش آموزی ابن سینا در شیراز

شیراز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس از آغاز ثبت نام نهمین دوره مسابقه کشوری خلاقیت ابن سینا به میزبانی شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۵۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت نام نهمین دوره مسابقه کشوری خلاقیت دانش آموزی ابن سینا در شیراز

فرهاد اسماعیلی با بیان اینکه مسابقه ملی خلاقیت دانش آموزی ابن سینا همه ساله به همت گروه کاپا (کاشفان استعداد، پرورشگران اندیشه) برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری آن، ایجاد محیطی متفاوت برای پرورش فرهنگ تفکر، خلاقیت، خردورزی و تخیل بویژه دانش آموزان پایه نهم و دوره دوم متوسطه است.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری دو مرحله ای این مسابقه افزود: ثبت نام دانش آموزان برای حضور در مرحله اول این مسابقه از یکم تا 25 آبان ماه انجام می شود و دانش‌آموزان پایه نهم و دوره متوسطه دوم متوسطه می توانند در قالب گروه های سه نفره با مراجعه به سامانه http://kapa.sums.ac.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

وی گفت: مرحله اول این مسابقه به صورت غیر حضوری است و سوالات این مرحله از طریق سامانه کاپا در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و گروهها فرصت دارند تا با استفاده از هرمنبع موجودکه مهمترین آن‌ها تفکر و تخیل خودشان است، نسبت به پاسخگویی به سوالات اقدام نمایند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: سوالاتی که توسط کمیته علمی گروه کاپا برای مرحله اول مسابقه خلاقیت ابن سینا طراحی شده، هیچ جواب مشخصی ندارد و برای پاسخ دادن به آنها نیازی به داشتن مهارت یا اطلاعات خاصی نیست.

وی گفت: در مرحله اول، پس از پایان یافتن مهلت زمان پاسخگویی به سوالات، دانش آموزان در قالب برنامه های مختلف با مسابقه در ارتباط هستند و پس از اتمام داوری پاسخ‌های ارسالی دانش آموزان در این مرحله ، از 20 گروه برتر برای شرکت در مرحله ی دوم که به صورت حضوری و به مدت 3 روز در شیراز برگزار خواهد شد، دعوت بعمل می آید.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس خاطر نشان کرد: نهمین دوره این مسابقات با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بنیاد نخبگان فارس، دانشگاه شیراز، شهرداری شیراز، جهاد دانشگاهی استان فارس، مرکز نخبگان علوم پزشکی شیراز و پژوهش سرای دانش‌آموزی رازی شیراز برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار