در گردهمایی مشترک معاونین و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور مطرح شد؛

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: مدارس نوساز نباید تغییر کاربری داده شوند

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گردهمایی مشترک معاونین و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور بر عدم‌تغییر کاربری مدارس به‌عنوان مجتمع فرهنگی و یا ادارات آموزش‌وپرورش تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۶۵۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: مدارس نوساز نباید تغییر کاربری داده شوند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، پیش از ظهر امروز مهر اله رخشانی مهر در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷حدود ۷۷۰میلیارد اعتبار عمرانی داریم که با توجه به وضعیت فضاهای آموزشی جوابگو نیست لذا در هزینه کردن این اعتبار، طرح‌های نیمه‌تمام استانی در اولویت قراردادند.

وی افزود: هیچ ردیفی اعتباری برای احداث باشگاه رفاهی فرهنگی و همچنین ادارات آموزش‌وپرورش وجود ندارد، لذا مدیران کل نباید ساخت چنین فضاهایی را از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انتظار داشته باشند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود مدارس، مخالف احداث ساختمان ویژه ادارات آموزش‌وپرورش هستیم.

وی افزود: جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی در دستور کار ماست، این نوع مدارس در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان وجود دارد و در برخی استان‌ها نیز مدارس سنگی وجود دارد که بازسازی این مدارس هنوز در دستور کار این سازمان نیست.

رخشانی مهر از وجود ۹۸۰کلاس خشتی و گلی در سطح کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا مهرماه آینده همه آن‌ها را بازسازی کنیم.

وی گفت: در راستای ساماندهی فضاهای آموزشی، مدارس کوچک و کم‌جمعیت را تا پایان سال تحصیلی جمع‌آوری خواهیم کرد لذا باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: منابع ما محدود است و نمی‌توانیم همه مدارس را تخریب و بازسازی کنیم و در برخی مناطق مدارس دارای عمر کمتر از ۲۰سال به‌خوبی نگهداری نشده است و متقاضی تخریب و بازسازی هستند.

رخشانی مهر گفت: نباید به‌عنوان مدرسه اعتبار هزینه کرد و سپس تغییر کاربری داد و به‌عنوان مجتمعی دیگر از آن استفاده کرد.

وی ۳۰درصد مدارس را فرسوده اعلام و عنوان کرد: علیرغم این موضوع برخی دنبال تغییر کاربری مدارس نوساز به فضایی غیر از مدرسه هستند که البته ما با این موضوع مخالف هستیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اضافه کرد: مسئولیت تجهیز مدارس فرسوده بر عهده سازمان نوسازی نیست و این سازمان بر نگهداری مدارس نوساز تأکید می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار