رئیس اداره انجمن اولیا ومربیان آموزش و پرورش استان ایلام

ثبت نام سرویس های مدارس استان ایلام در سامانه «سپند» الزامی است.

ایلام (پانا) - رئیس اداره انجمن اولیا ومربیان آموزش و پرورش استان از دلایل راه اندازی این سامانه، سر و سامان بخشیدن به سرویس های مدارس و نظارت بیشتر از طریق مجاری قانونی عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۶۵۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام سرویس های مدارس استان ایلام در سامانه «سپند» الزامی است.

رئیس اداره انجمن اولیا ومربیان آموزش و پرورش استان ایلام روز دوشنبه در نشست خبر ی با اصحاب رسانه استان ایلام گفت: استفاده از سرویس حمل و نقل مدارس توسط دانش آموزان منوط به ثبت نام مدارس، اولیا دانش آموزان، رانندگان و بخش خصوصی در سامانه کشوری موسوم به سپند است.

وی بیان داشت: این سامانه اکنون فعال بوده و اولیای دانش آموزان، مدارس، رانندگان و بخش خصوصی که متقاضی استفاده از سرویس دانش آموزی هستندضروری است مشخصات خود را در آن ثبت نمایند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲ شرکت حمل و نقل مجوز سرویس حمل و نقل دانش آموزان شهر ایلام را بر عهده دارد تاکید کرد: شرکت هایی که متقاضی استفاده از سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی هستند می باید با مراجعه به سازمان حمل و نقل شهرداری استان، مجوز دریافت کرده و درسامانه سپند ثبت نام کرده باشند.

حجت رشیدی تاکید کرد: سرویس های حمل و نقل دانش آموزی (رانندگان محترم) که تاکنون نسبت به کسب مجوز از سازمان حمل و نقل شهرداری اقدام نکرده اند در صورت مشاهده از فعالیت آنان توسط شرکت های طرف قرارداد جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین خودروهای شخصی که اقدام به جابه جایی دانش آموزان استان می نمایند ابتدا با کسب مجوزاز سوی سازمان حمل و نقل نسبت به اخذ مجوز سرویس مدارس اقدام کنند.

وی در ادامه یکی از دلایل راه اندازی این سامانه، سر و سامان بخشیدن به سرویس های مدارس و نظارت بیشتر از طریق مجاری قانونی عنوان کرد.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان تصریح کرد: مبلغ پرداختی والدین در "خودروهای سواری" به حساب مدارس ، مبلغ یک میلیون ریال می باشد که از این رقم ۹۰۰ هزار ریال حق راننده سرویس و مابقی توسط مدیر شرکت مربوطه، عوامل اجرایی مدرسه، تامین مسائل فرهنگی، نظارتی آموزش و پرورش و شهرداری دریافت خواهد شد.همچنین حق سرویس دانش آموزان در خودروهای مینی بوس و سواری ون پرداختی از طرف اولیای محترم به صورت ماهانه 700هزار ریال بوده که 600هزار ریال دریافتی راننده و مبلغ 100هزار ریال حق شرکت، عوامل نظارتی داخل مدرسه، برنامه های فرهنگی، شهرداری و نظارت آموزش و پرورش است. و در اتوبوس ها مبلغ پرداختی ماهیانه از طرف اولیا 560 هزار ریال می باشد که 500 هزار ریال حق راننده و 60 هزار ریال حق شرکت مربوطه، عوامل اجرایی درون مدرسه، برنامه های فرهنگی، شهرداری و نظارت آموزش و پرورش می باشد.

لازم به یادآوری است که تمامی مبالغ یادشده پس از پیشنهاد کارگروه ماده 18 آیین نامه و دستورالعمل سرویس های دانش آموزی، از طریق شورای اسلامی شهر تصویب و پس از تایید و ابلاغ فرماندار شهرستان، قابل اجرا خواهد بود.

وی گفت: تمامی فعالیت های مربوط به سرویس های حمل و نقل دانش آموزی، بر اساس تصمیم کارگروه ماده ۱۸ آیین نامه و دستورالعمل سرویس های حمل و نقل، متشکل از نماینده آموزش و پرورش شهرستان (مدیر/رئیس اداره)، نماینده ی شهرداری (حسب مورد نماینده بخشداری محل) و نماینده اولیای دانش آموزان انجام خواهد گرفت.

رشیدی در ادامه شرط دریافت مجوز سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی را داشتن گواهی نبود سوء پیشینه، نداشتن اعتیاد و سلامت جسم و روان می باشد. در ضمن تمامی سرویس ها از طرف شرکت های حمل و نقل دارای علایم مشخصه(آرم سرویس مدرسه) خواهند شد.

وی تصریح کرد: در سامانه سپند اولیای دانش آموزان آدرس منزل خویش را ثبت و در آینده از طریق نرم افزارهای تلفن همراه، ورود و خروج فرزندان خویش را رصد می نمایند.

رئیس اداره انجمن اولیا ومربیان آموزش و پرورش استان ایلام اعلام کرد: والدین در صورت مشاهده تخلف سرویس ها، موارد را از طریق مدیران مدارس جهت ثبت در سامانه سپند گزارش نمایند.

وی همچنین عنوان کرد: خانواده‌ها می‌توانند با هماهنگی مدیران واحدهای آموزشی و از طریق سامانه سپند به آدرس https://irtusepand.ir/ به‌صورت الکترونیکی شکایت خود را مطرح کنند. مدیران مدارس نیز می توانند با ثبت گزارش تخلفات شرکت ها و همچنین رانندگان، زمینه ی نظارت بیشتر بر روند کار سرویس های مدارس را فراهم نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار