مدیرکل آموزش و پرورش گلستان

اعطای کمک 40 میلیون ریالی به دانش‌آموزان ایده‌پرداز گلستانی

گرگان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به ارائه خدمات ویژه به نخبگان گلستانی، گفت: به هر کدام از نخبگان دانش‌آموزی که ایده علمی و فناورانه‌ای ارائه دهند، کمک 40 میلیون ریالی بلاعوض اعطا خواهد شد.

کد مطلب: ۸۶۵۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اعطای کمک 40 میلیون ریالی به دانش‌آموزان ایده‌پرداز گلستانی

احسان گوهری‌راد پیرامون کودکان بازمانده از تحصیل در استان گلستان، با اشاره به اینکه در این حوزه نیازمند همراهی و کمک نهادهای مختلف و به ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد و مجموعه‌های مردمی فرهنگی هستیم، اظهار کرد: بیش از هر چیز در موضوع کودکان بازمانده از تحصیل باید دست به دامان فرهنگ‌سازی شویم.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه شیعه و سنی، دهیاران و شوراهای روستاها در این حوزه وظیفه خطیری را بر عهده دارند، افزود: این عزیزان باید تلاش کنند تا در مقابل فرهنگ نادرست و غلط موجود در برخی از نقاط و محروم کردن کودکان و نوجوانان از تحصیل به دلایل مالی و یا اجبار به کار کردن و ... ایستاده و این فرهنگ غلط را اصلاح کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر 25 هزار کودک و نوجوان بازمانده از تحصیل در استان گلستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک همه ظرفیت‌های موجود این کودکان و نوجوانان را به فضای تحصیل برگردانیم.

گوهری‌راد با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر 45 درصد مدارس استان گلستان تخریبی بوده یا نیاز به بازسازی دارند، ادامه داد: این آمار در شهرستان گنبدکاووس نیز به همین میزان است و ما با تمام ظرفیت‌هایمان نهایتا شاید بتوانیم با توجه به روند پرسرعت تخریب مدارس این آمار را ثابت نگه داریم.

وی با بیان اینکه قطعا در این حوزه نیازمند کمک خیرین و مردم هستیم، گفت: بدون تردید پویایی و تداوم موفقیت‌های آموزش و پرورش منوط به همکاری و همدلی مردم، رسانه‌ها، خیرین و همه ظرفیت‌هایی است که در این حوزه ایفای نقش می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به ضرورت توجه و سرمایه‌گذاری بر روی دانش‌آموزان نخبه و مستعد در سطح استان گلستان، تاکید کرد: استان گلستان و همین شهرستان گنبدکاووس دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه هستند که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

گوهری‌راد از ارائه خدمات ویژه به نخبگان دانش‌آموزی در سطح استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: به هر کدام از نخبگان دانش‌آموزی که طرح و ایده علمی و فناورانه‌ای را ارائه دهند کمک 40 میلیون ریالی بلاعوض اعطا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار