برگزاری مراسم ویژه بیست و یکمین دوره انتخابات شورا های دانش آموزی

تقویت تفکر نقادانه و پرسش گرانه از اهداف اصلی تشکیل شورا‌های دانش‌آموزی است

مشهد(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی تقویت تفکر نقادانه و پرسش گرانه از اهداف اصلی تشکیل شورا های دانش اموزی عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۶۴۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تقویت تفکر نقادانه و پرسش گرانه از اهداف اصلی تشکیل شورا‌های دانش‌آموزی است

علیرضا مالک اشرفی صبح امروز در مراسم ویژه بیست و یکمین دوره انتخابات شورا های دانش‌آموزی که در آموزشگاه متوسطه دوم مصلی نژاد ام البنین ناحیه 3 مشهد برگزار شد، گفت: اصل ایجاد شوراهای دانش آموزی برای تقویت تفکر نقادانه و پرسشگرانه در دانش اموزان است. اگر جامعه پرسش گر نباشد مردم هر حرفی را می پپذیرند.

وی افزود: اصل راه انداختن تشکل های دانش آموزی علاوه بر مشارکت و تربیت اجتماعی تقویت روحیه پرسش‌گری است.امروز خوشحالیم که دانش آموزان ما به این سمت حرکت می کنند که بدون بررسی مطلبی را نپذیرند.
مالک اشرفی با اشاره به پرسش مهر هرساله ریاست جمهوری گفت: علاوه بر اصل سوال و محتوای ان، دلیل طرح سوال توسط رئیس جمهور در اول مهر و آغاز مدارس این است که دانش آموزان این روحیه پرسش گری را در خود تقویت کند. محتوای سوال امسال هم در مورد مهارت هایی که دانش آموز می آموزد می باشد. شما در مدرسه باید مهارت های مختلفی یاد بگیرید که مهارت تصمیم گیری و حل مسئله بخشی از آن است.
وی با اشاره به انتخاب رئیس مجلس دانش آموزی کشور از خراسان رضوی این مجلس را برآیند شورا های دانش آموزی عنوان کرد و گفت: شورای مدرسه با پیگیری و درایت می تواند بازوان توانمند مدیر مدرسه و زبان گویای دانش آموزان باشد.

وی اظهار کرد: شورا می تواند پیشنهاد های دانش آموزان را ارائه کند ما بهترین ایده ها را از طرف دانش آموزان داریم. این شورا تشکیل شده است که حرف زدن و حل مسئله را به دانش آموزان یاد بدهد. پرورش ایده های نو از فعالیت های دیگر این شورا است.
مالک اشرفی گفت: امروز 940 هزار دانش آموز در 8 هزار و 900 آموزشگاه استان در این انتخابات شرکت می کنند و بالغ بر 68 هزار دانش آموز را به عنوان اعضای اصلی و علی البدل شورا های دانش آموزی استان انتخاب می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار