اجرای المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای در بیش از 70 درصد مدارس فارس

شیراز (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: در سال جاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای در 70 درصد از مدارس فارس و با حضور حداکثری دانش آموزان برگزار می شود .

کد مطلب: ۸۶۴۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای در بیش از 70 درصد مدارس فارس

احمد علی قهرمانی در مراسم افتتاح پنجمین دوره المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای دانش آموزان در مدارس فارس،در دبیرستان دخترانه علوی ناحیه سه شیراز ، گفت: هدف از برگزاری المپیاد های ورزشی دانش آموزی ، پویایی ، نشاط و شادابی دانش آموزان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس با اشاره به حضور بیش از 460 هزار دانش آموز از سراسر فارس در المپیاد های ورزشی دانش آموزی در سال گذشته ، گفت: در سال جاری المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای در 70 درصد از مدارس فارس و با حضور حد اکثری دانش آموزان برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده ،امید است در سال جاری نیز نزدیک به 500 هزار دانش آموز فارس در این طرح مشارکت داشته باشند.

قهرمانی گفت: در قالب این طرح دانش آموزان در سراسر استان فارس در رشته های مختلف ورزشی توپی و غیر توپی که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش است شرکت می کنند و با پایان فعالیت های ورزشی و در قالب مراسم اختتامیه ، از دانش آموزان برتر تقدیر و نفرات برتر نیز به مسابقات استانی و سپس کشوری معرفی می شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس با اشار به فعالیت کانون های درون و برون مدرسه ای ، گفت: دانش آموزان راه یافته به مرحله بعد، با حضور در این کانون ها آمادگی لازم را برای حضور پر قدرت در مسابقات استانی و کشوری کسب می کنند .

وی با اشاره به اجرای مسابقات ورزشی مرحله استانی در دو مرحله در اسفند ماه سال جاری و اردیبهشت ماه سال آینده ، گفت: مهمترین هدف ما حضور حد اکثری دانش آموزان در فعالیت های ورزشی است که این امر می تواند ضمن رفع مشکلات ساختاری و قامتی آنها ، روحیه نشاط و شادابی را نیز در بین آنها افزایش دهد.

قهرمانی همچنین با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری توسط دانش آموزان فارس در مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور، گفت: یکی از دلایل مهم این موفقیت ، برگزاری منسجم این المپیاد در سطح مدراس است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: دانش آموزان در قالب انجام فعالیت های ورزشی ،علاوه بر رقابت سالم ،رفاقت و دوستی را در فعالیت های گروهی فرا می گیرند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار