رئیس جدید اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش فارس منصوب شد

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس، گفت: آموزش و پرورش برای دستیابی به اهداف خود، به حوزه مشاوره به شدت نیاز دارد و باید تلاش شود تا این نهاد بروز و تقویت شود.

کد مطلب: ۸۶۴۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس جدید اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش فارس منصوب شد

علی عسکر نجفی در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش فارس گفت: مشاروه موضوعی است که در جامعه کنونی ما به دلیل کاهش هزینه ها و افزایش امنیت روحی، مورد توجه عموم است.

وی با انتقاد از عدم توجه مناسب به موضوع مشاوره در امر تعلیم و تربیت توسط افراد جامعه، گفت: آموزش و پرورش برای دستیابی به اهداف خود، به حوزه مشاوره به شدت نیاز دارد و باید تلاش شود تا این نهاد بروز و تقویت شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه مشاوره در مدارس گفت: یکی از مهم ترین مشکلات موجود در این حوزه کمبود نیروی متخصص به عنوان مشاور در مدارس است و علاوه بر آن می توان به کمبود منابع مالی نیز اشاره کرد.

نجفی با اشاره به برگزاری دوره های مختلف با هدف تربیت مشاور برای حضور در مدارس طی سال های گذشته گفت: اینگونه اقدامات می تواند بخشی از نیازهای نیروی انسانی در این حوزه را جبران کند .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس همچنین بر لزوم همکاری حوزه مشارو ه با حوزه پیشگیری ،برای کاهش میزان آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان تاکید کرد و گفت: مددکاری اجتماعی یک ضرورت در مدراس است و مشاوران ما می توانند این نقش را نیز در مدرسه داشته باشند.

وی با اشاره به توانمندی های موجود در مشاوره اداره کل تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا در زمینه کمی و کیفی این حوزه را رشد دهیم .

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات کامران حکمت رییس سابق اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش فارس، طیبه رحیمی به عنوان رییس جدید این اداره منصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار