دانش آموزان می توانند در ارتقا سلامت خود و جامعه کوشا باشند

خرم آباد ( پانا ) - معاون اداره کل بیمه سلامت استان لرستان گفت: دانش آموزان می توانند با شرکت در طرح هایی مانند همیار سلامت در ارتقاء سلامت خود ، دانش آموزان و جامعه کوشا باشند .

کد مطلب: ۸۶۴۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان می توانند در ارتقا سلامت خود و جامعه کوشا باشند

علی سوری با اشاره به اهمیت آموزش و مشارکت عموم مردم و خصوصا دانش آموزان به عنوان قشر تاثیر گذار جامعه در پیشگیری از بیماریها و جلوگیری از هزینه های درمانی گفت : در هر برنامه‌ای که دانش آموزان مستقیما وارد عمل شوند موفقیت آن برنامه تضمین شده است .

وی به عنوان نمونه به طرح همیار پلیس اشاره کرد و گفت در سال ۱۳۸۴ آمار تصادفات و تلفات جاده ای ۲۷ هزار نفر بوده که امروزه با اجرای طرح های مشارکتی و سازنده ای همچون همیار پلیس، این آمار به ۱۶ هزار نفر رسیده که کاهش بسیار چشمگیری داشته است .
معاون اداره کل بیمه سلامت استان لرستان تصریح کرد:سالانه سی هزار میلیارد تومان دخانیات در کشور مصرف می شود و حدود ۶۵ هزار نفر فوت می کنند که دانش آموزان می توانند با خود مراقبتی و ترویج آن این آمار را کاهش دهند .

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به موضوع سلامت در مدارس گفت: رویکرد وزارت آموزش و پرورش و معاونت تندرستی و سلامت، رساندن پیام روشن سلامتی و ارتقاء سلامت دانش آموزان است .

فرشاد بازوند تصریح کرد: جهت دستیابی به این رویکرد در آموزش و پرورش سه برنامه کلی شامل: آموزش، پیشگیری از بیماری ها و بهداشت فردی در دستور کار قرار گرفته است .
وی با اشاره به بحث تغذیه سالم به همراه تحرک و ورزش گفت : فرهنگ پویایی و تحرک و پیشگیری از بیماری‌ها به رفع آسیب‌های اجتماعی کمک خواهد کرد .
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر رعایت بهداشت فردی و بازوند همچنین ضمن تقدیر از همکاری مسئولان بیمه سلامت استان و سایر دستگاه های مرتبط با حوزه سلامت و تندرستی ، تعامل آموزش و پرورش و حضور سایر نهادها را بر اساس اصل تعامل محوری آموزش و پرورش ،کاری مثبت در موضوع سلامت دانش آموزان و جامعه عنوان کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار