سخنگوی سازمان تعزیرات :‌ حتی خودروسازان هم قطعات یدکی را احتکار کردند

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان تعزیرات با بیان اینکه بزرگترین پرونده احتکار لوازم یدکی خودرو در سازمان تعزیرات در استان سمنان به ارزش 50 میلیارد تومان بوده است می‌‌گوید حتی خودروسازان هم قطعات یدکی را احتکار کردند.

کد مطلب: ۸۶۴۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی سازمان تعزیرات :‌ حتی خودروسازان هم  قطعات یدکی را احتکار کردند

به گزارش صدا و سیما،‌سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات در برنامه گفت وگوی ویژه خبری گفت: یکی از اهداف برخورد با محتکران، حمایت از کسانی است که در چارچوب قانون کار می کنند.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه‌ها نقش نظارتی دارند،افزود: قیمت لوازم یدکی خودرو چند برابر شده است.

رایگانی اضافه کرد: بزرگترین پرونده احتکار لوازم یدکی خودرو در سازمان تعزیرات در استان سمنان بوده است که 50 میلیارد تومان انواع لوازم یدکی کشف شد.

وی گفت: همه این لوازم یدکی به طور غیر قانونی وارد کشور شده و احتکار شده بود. حتی خودرو سازان هم احتکار کردند.

در ادامه محمد عزیزی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: در چند سال اخیر صنعت قطعه‌سازی به جای قطعه‌سازی و تولید به واردات قطعه روی آورده است زیرا قیمت ارز ، پائین بوده است و واردات قطعه، به صرفه‌تر بوده است.

عزیزی افزود: با افزایش قیمت ارز ، واردات قطعه برای واردکنندگان، صرفه اقتصادی نخواهد داشت و اکنون فرصت خوبی برای تولیدکنندگان داخلی است.

وی اضافه کرد: متنوع نبودن محصول موجب شده است تا قطعه‌سازان به تولید قطعات پراید و پژو فکر کنند و هیچ وقت برای انتقال فناوری و توسعه و صادرات فکر نمی‌کنند.

عزیزی با بیان اینکه بیش از 50 درصد قطعات متنوع لوازم یدکی خودرو ،​چینی است و آن‌ها را وارد می‌کنیم، اظهار کرد: بین 400 تا 500 هزار شاغل در صنایع قطعه‌سازی وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات و اصناف باید وارد شوند و نظارت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار