عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو: نرخ لوازم یدکی خودرو تا سه برابر افزایش یافته است

تهران (پانا) - عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو می‌گوید به دلیل تاثیر نوسان‌های نرخ ارز قیمت برخی از لوازم یدکی 2 تا 3 برابر افزایش داسته است که منطقی نیست.

کد مطلب: ۸۶۴۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو: نرخ لوازم یدکی خودرو تا سه برابر افزایش یافته است

به گزارش صدا و سیما، حسن ساده، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو با بیان اینکه افزایش قیمت در همه کالاها از جمله لوازم یدکی خودرو رُخ داده است، افزود: قیمت برخی از لوازم یدکی 2 تا 3 برابر افزایش داسته است که منطقی نیست.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر 40 درصد افزایش قیمت داشتیم که به علت نوسان‌های نرخ ارز و افزایش هزینه‌های گمرکی و حمل و نقل بوده است.

ساده با اشاره به اینکه بخش زیادی از نیاز لوازم یدکی کشور از خارج تامین می‌شود، افزود: افزایش قیمت ارز موجب افزایش قیمت این لوازم شده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: تعدد مراکز تصمیم‌گیر و توجه نکردن به عواقب تصمیم از علل ایجاد مشکل در قیمت قطعات لوازم یدکی خودرو است.

وی افزود: بر اساس قانون، اتحادیه‌ها اجازه نرخ‌گذاری و نظارت ندارند و سازمان‌های تصمیمگیر هم با اتحادیه‌ها مشورت نمی‌کنند.

ساده گفت: مصرف قطعات یدکی در سال 96 درکشور 11 و نیم میلیارد دلار برای حدود 22 و نیم میلیون خودرو بوده است.

وی افزود: حدود 50 درصد این مبلغ، تولید داخل و ورود کالا از مبادی رسمی بوده است و 50 درصد این کالاها هم از مبادی غیررسمی بوده است. فروشنده‌ها هم نمی‌توانند اصلی را از بدلی تشخیص دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار