جلسه ساماندهی پایگاه های تغذیه سالم مدارس آذربایجان غربی برگزار شد

ارومیه (پانا)- جلسه پیگیری ساماندهی بوفه های مدارس استان آذربایجان غربی باحضور رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی، رئیس اداره سلامت وتندرستی اداره کل آموزش پرورش استان و کارشناسان مربوطه این حوزه در محل دفتر رئیس سازمان دانش آموزی استان برگزارشد.

کد مطلب: ۸۶۴۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
جلسه ساماندهی پایگاه های تغذیه سالم مدارس آذربایجان غربی برگزار شد

رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی در ابتدا به روند اجرایی ساماندهی این پایگاه ها اشاره کرد و گفت: برای تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به وعده‌های غذایی سالم، نظارت بر امور اجرایی و مدیریت پایگاه‌های تغذیه سالم (بوفه) مدارس در سطح کشور با ابلاغ وزیر آموزش و پرورش به سازمان دانش‌آموزی واگذار شده است.


حسین عباس زاده افزود: موضوع پایگاه های تغذیه سالم نیازمند فرهنگ سازی جدی است و تحقق این مهم را با همکاری مجموعه معاونت تربیت بدنی و سلامت و همچنین انجمن اولیا و مربیان پیگیری می کنیم.


وی سلامت دانش آموزان را هدف ساماندهی بوفه های مدارس دانست و گفت: ساماندهی بوفه‌های مدارس در قالب پایگاه‌های تغذیه سالم دانش‌آموزی با هدف سلامت دانش‌آموزان و نظارت بر مواد توزیعی در بوفه‌ها مورد تأکید مجموعه آموزش و پرورش است و سازمان دانش‌آموزی به عنوان مجری با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت این اهداف را پیگیری می‌کند.


رئیس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی مدیر مدرسه را مسئول اصلی پایگاه تغذیه سالم در مدرسه دانست و افزود: تصمیم‌گیری درباره نحوه اداره پایگاه به صورت درآمدی اجاره یا خودگردان با مسئولیت مستقیم مدیر مدرسه است و وی پاسخگوی عدم دریافت مجوز می باشد.

رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در ادامه این نشست به لزوم نظارت صحیح بر عملکرد بوفه های مدارس اشاره کرد و گفت: اجرای بی نقص و هدفهمند سازماندهی بوفه های مدارس نیازمند پیگیری های با جدیت و برنامه ریزی شده است و باید دانش آموزان در خصوص استفاده از غذای گرم و سایر موارد استفاده شده در بوفه ها فرهنگ سازی های لازم را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار