مدیر کل آموزش و پرورش فارس: توزیع کتاب های کمک آموزشی در مدارس ممنوع و تخلف است

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس از فعالیت نزدیک به 7 هزار انجمن اولیا و مربیان با بیش از 40 هزار عضو در مدارس فارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۴۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش فارس:  توزیع کتاب های کمک آموزشی در مدارس ممنوع و تخلف است

علی عسکر نجفی در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان، در مدرسه آل محمد ناحیه دو شیراز، با اشاره به عمر 70 ساله انجمن اولیا و مربیان در بدنه آموزش و پرورش، گفت: هم اکنون نزدیک به 7 هزار انجمن اولیا و مربیان با بیش از 40 هزار عضو در مدارس فارس فعال است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در رویکرد نوین، انجمن اولیا و مربیان یاریگر آموزش و پرورش درامر آگاهی بخشی به والدین درزمینه های مختلف است و این امر با برگزاری کلاس های آموزش خانواده ویژه والدین دانش آموزان محقق می شود.

وی گفت: خانواده اساسی ترین رکن اجتماع است و استمرار و پویایی جامعه به استمرار حیات خانواده بستگی دارد، چنانچه در مکتب غنی اسلامی نیز توجه ویژه ای به خانواده شده و بر این مهم تاکید شده است.

اوخانواده را کانون اخلاق جامعه معرفی کرد و گفت: همه فضایل اخلاقی ابتدا در خانواده و از طریق مشاهده رفتار والدین در فرزندان شکل می گیرد و بر همین اساس سلامت جامعه به سلامت خانواده بستگی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس اساسی ترین اقدامات تربیتی را مربوط به خانواده دانست و افزود: مدرسه نیز به عنوان یک مفهوم خاص، تکمیل کننده فرآیند تربیتی خانواده است، چنانچه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه به عنوان یک فصل مهم و مکانی که باید تمام فعل و انفعالات تربیتی در آن روی دهد مورد توجه قرار گرفته است.

وی خانه و مدرسه را از ارکان مهم تعلیم و تربیت دانست و گفت: این دو نهاد باید با اعتماد به هم و حمایت و مسئولیت پذیری، فرایند تعلیم و تربیت آینده سازان جامعه را تسهیل کنند و در این بین اولیا می توانند با توان فکری ، تخصصی و مالی خود یاری گر مدرسه باشند.

نجفی با تاکید بر لزوم حضور فعال اولیا در کلاس های آموزش خانواده ، گفت: فرایند تربیت فرزندان زمانی موفق است که اولیا نسبت به مهارت های اساسی زندگی آگاهی داشته باشند و این دوره های آموزشی میتواند به اولیا در کسب آگاهی های لازم در این زمینه کمک کند.

وی توزیع کتاب های کمک آموزشی در مدارس دولتی و غیر دولتی ،بویژه در مقطع ابتدایی را غیر قانونی دانست و گفت: محتوای آموزشی موجود در کتب درسی تالیف شده توسط وزارت آموزش و پرورش، برای آموزش کفایت می کند و استفاده از هر نوع محتوایی غیر از کتب درسی یاد شده به عنوان کمک آموزشی ممنوع بوده و در صورت اطلاع رسانی موارد تخلف در این زمینه توسط والدین، آموزش و پروش پی گیر خواهد بود.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور ، توجه ویژه به آموزش و پرورش و تلاش برای رفع مشکلات این نهاد است و تحقق این هدف نیز در گرو تعامل سازنده اولیا و مربیان در محیط خانه و مدرسه است.

سعید مهبودی گفت: آموزش و پرورش غنی و پویا است که می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را رفع نماید ، چرا که این نهاد با تربیت نیروی انسانی توانمند می تواند دروازه توسعه و پیشرفت هر جامعه ای باشد.

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو شیراز نیز گفت: راه برون رفت آموزش و پرورش از مشکلات کنونی، تعامل سازنده اولیا و مربیان به عنوان دو کانون مهم در تربیت فرزندان است.

بهروز پرنیان هدف نظام تعلیم و تربیت را پروش عبد صالح عنوان کرد و گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر این مهم تاکید شده و انجمن اولیا و مربیان نیز نقش بی بدیلی در تحقق اهداف آموزش و پرورش دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار