اعلام برنامه تورکنسرت‌ها و ورک‌شاپ‌های کیهان کلهر در چین و آمریکا

تهران (پانا) -– تور کنسرت‌ها و ورک‌شاپ‌های کیهان کلهر به همراه گروه جاده ابریشم به رهبری یویوما در چین و آمریکا برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۴۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برنامه تورکنسرت‌ها و ورک‌شاپ‌های کیهان کلهر در چین و آمریکا

به گزارش صفحه شخصی کیهان کلهر، کیهان کلهر که در سال‌های اخیر مشهورترین چهره موسیقی ایرانی در دنیا محسوب می‌شود طی روزهای آینده تور کنسرت‌ها و ورک‌شاپ‌های خود را به همراه یویوما و گروه موسیقی «جاده ابریشم» آغاز می‌کند.

کلهر و جاده ابریشم طی ماه‌های اکتبر و نوامبر در چند شهر چین و ایالات متحده برای اجرای برنامه حضورخواهند داشت.

برنامه‌ کلهر و گروه جاده ابریشم به این شرح برگزار می‌شود:

24 اکتبر: هانگژو/چین، کنسرت به همراه گروه جاده ابریشم

25 اکتبر: پکن/چین، کارگاه تحلیلی موسیقی

26 ااکتبر: پکن/چین، کنسرت به همراه گروه جاده ابریشم

3 نوامبر: اورلاندو/آمریکا، کنسرت به همراه ارکستر اورلاندو به رهبری اریک جیکوبسن

30 نوامبر: هیوستن/آمریکا، کارگاه تحلیلی موسیقی، دانشگاه رایس

گروه «جاده ابریشم»، نخستین‌بار در سال ۱۹۹۸ به رهبری «یویوما» به منظور تعامل و تبادل فرهنگی کشورهای در مسیر جاده ابریشم و کشورهای اروپایی پیشنهاد شد. اصلی‌ترین و مهم‌ترین هدف این طرح تبادل فرهنگی میان کشورهای صاحب تمدن حاشیه جاده ابریشم و کشورهای اروپایی، از طریق برگزاری کنسرت، فستیوال، نمایشگاه، مسترکلاس، ضبط، انتشار و خلق آثار جدید موسیقایی بود.

«یویوما» یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین ویولن‌سل‌نوازان معاصر است که شماری از برجسته‌ترین نوازندگان جهان از جمله کیهان کلهر را به گروه موسیقی جاده ابریشم دعوت کرد. دو نوازنده دیگر ایرانی سیامک آقایی (سنتور) و سیامک جهانگیری (نی) با این گروه موسیقی همکاری می‌کنند.

در سال 2017 آلبوم این گروه به نام «sing me home» برنده جایزه گرمی به عنوان بهترین موسیقی جهانی شد.

«کیهان کلهر»، نوازنده سرشناس کمانچه تاکنون 4 بار به صورت انفرادی برای آلبوم‌های «غزل ۴ (باران)»، «فریاد»، «بی‌تو به سر نمی‌شود» و«فراتر از نقشه جغرافیا» کاندیدای دریافت جایزه گرمی شده‌ است. همکاری هنری کلهر با اردال ارزنجان از ترکیه، شجاعت حسین خان از هند، یویوما از چین، ژائو ژیپینگ، عالیم قاسمف از جمهوری آذربایجان،بروکلین رایدر از آمریکا،ارکستر فیلارمونیک نیویورک، کوارتت کرونوس، و گروه سازهای بادی هلند، او را به هنرمندی بین‌المللی تبدیل کرده‌ است.

**

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار