در پی برون‌سپاری خدمات مشاوره شغلی حاصل شد

موفقیت چشمگیر نخستین مرکز راهبری شغلی کمیته امداد قم

قم (پانا) - طرح راهبری شغلی کمیته امداد قم توسط دی جی کار نخستین مرکز کاریابی الکترونیک، اشتغال مددجویان این نهاد را تسهیل، تسریع و پایدار کرده است.

کد مطلب: ۸۶۴۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت چشمگیر نخستین مرکز راهبری شغلی کمیته امداد قم

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم، گزارشی از فرآیند و اجرای طرح راهبری شغلی در استان قم ارائه کرد.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، مهرداد مصلح، معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم با اشاره به‌ضرورت اجرای برنامه ششم توسعه کشور گفت: هماهنگی‌های لازم برای راه‌اندازی مرکز راهبری شغلی با معاونت خودکفایی و اشتغال کمیته امداد مرکز انجام شد و با بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی، اجرای این طرح از مردادماه سال جاری به شرکت پرورش داده‌های نوین واگذار شد.
وی با تأکید بر اینکه مرکز راهبری شغلی، فرآیند پرداخت وام اشتغال به مددجویان معرفی‌شده توسط کمیته امداد را تسهیل می‌کند گفت: این مرکز در کاهش و صرفه‌جویی هزینه‌ها، پایدارسازی شغل، تخصصی شدن و ارتقاء کیفی مهارت‌های آن‌ها نیز سهم به سزایی دارد.
مصلح افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اشتغال کمیته امداد به این مرکز واگذارشده، شرایط مناسبی برای کشف استعدادهای مددجویان توسط کارشناسان خودکفایی و اشتغال این نهاد به وجود آمده است.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم اصلاح و چابک سازی فرآیندها را در این طرح خاطرنشان و اظهار کرد: راهبران شغلی کلیه مراحل کاریابی ازجمله شناسایی مستعدین اشتغال، تکمیل برگه‌های ارجاع، بررسی محدودیت‌ها و استعدادها و اخذ استعلام‌های لازم را به‌صورت تخصصی‌تر و آسان‌تر برای مددجویان انجام می‌دهند.
وی آموزش و نظارت را دو مؤلفه ضروری در پایدارسازی شغل برشمرد و گفت: آموزش مددجوی مستعد اشتغال تا زمان اخذ گواهینامه مهارتی توسط کارشناسان این مرکز پیگیری شده و پس از دریافت تسهیلات اشتغال و شروع کار نیز باهدف تثبیت و پایداری شغل خود تا یک سال تحت نظارت خواهند بود.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم نقش بانک‌های عامل در اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد را مهم دانست و گفت: از ابتدای اجرای این طرح در مدت کمتر از سه ماه از مجموع 1238 مشاوره انجام شد که 760 مورد منجر به ارائه خدمات اشتغال شامل تسهیلات اشتغال‌زایی، کاریابی و کار در منزل شد.
مصلح در پایان افزود: فراهم آوردن شرایط اشتغال در روستاها از دیگر اهداف مهم این طرح است که با راه‌اندازی مشاغل در روستاها علاوه بر اشتغال‌زایی برای روستائیان، امکانات لازم برای مهاجرت معکوس آن‌ها از شهرها به روستاها نیز فراهم می‌شود و تاکنون پرونده 225 نفر از متقاضیان روستایی تکمیل و برای ارسال به بانک‌های عامل آماده‌شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار