در شش ماهه نخست سال جاری،

55 مورد کاریابی برای مددجویان کمیته امداد استان خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی درجلسه کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان، اظهارکرد: در شش ماهه نخست سال جاری، 55 مورد کاریابی برای مددجویان کمیته امداد استان انجام شده است.

کد مطلب: ۸۶۴۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
55 مورد کاریابی برای مددجویان کمیته امداد استان خراسان جنوبی

رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی درجلسه کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان، اظهارکرد: در شش ماهه نخست سال جاری، 55 مورد کاریابی برای مددجویان کمیته امداد استان انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از پرداخت شش میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای 354 طرح امداد در استان خبر داد و یادآورشد: آنچه مسلم است آن است که میزان پرداختی نسبت به ابلاغی 27 درصد بوده است.

سلم‌آبادی ضمن اشاره به ایجاد اشتغال خانواده‌های مددجویان امداد با پرداخت تسهیلات مذکور، ابراز کرد: تعداد 145 خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان از محل این طرح‌ها خودکفا شده‌اند.

وی با بیان این‌که از 10 هزار و 560 تعهد اشتغال تعریف شده در زمینه طرح‌های خرد اشتغال برای 23 دستگاه خراسان‌جنوبی یک‌هزار و 200 مورد مربوط به کمیته امداد بوده است، گفت: این مهم سبب اشتغال حدود چهار هزار نفر می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی مطرح کرد: در بحث تسهیلات صندوق امداد و ولایت در سال 96 و قبل ازآن روال بر این صورت بود که باز پرداخت تسهیلات 50 ماهه بود اما از تاریخ 31 تیرماه سال جاری،به ما ابلاغ شده که باید بازپرداخت تسهیلات 36 ماهه باشد که به دنبال رایزنی در این زمینه و اختصاص مدت بیشتر جهت بازپرداخت تسهیلات در مرکز هستیم.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از 11 هزار طرح مختلف در سطح استان داریم، ابراز کرد: تاکنون بر بیش از 9 هزار طرح در استان نظارت توسط کمیته امداد صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی رقم تسهیلات اشتغال کمیته امداد امام(ره) استان را در سال جاری،103 میلیارد تومان اعلام کرد.

سلم‌آبادی در ادامه صحبت‌هایش ضمن اشاره به بحث فرش توسط مددجویان امداد،مطرح کرد:خوشبختانه دربحث فرش زنجیره فرش ما زنجیره کاملی است.

وی با بیان این‌که 474 تخته فرش دستباف توسط مددجویان کمیته امداد خراسان‌جنوبی بافته شده است، افزود: اگر چه فرش‌های مذکور امسال هنوزدر تهران به فروش نرفته است اما با رایزنی‌های انجام شده از سوی کمیته امداد و در جهت کمک به بافندگان این فرش‌ها از محل اعتبارات داخلی امداد، 262 میلیون تومان درآمد نصیب مددجویان امداد استان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار